5 prostych kroków, które pomogą Ci zmniejszyć głód

Czasami złe nawyki sprawiają, że czujemy głód, choć wcale nie potrzebujemy aż tylu kalorii. Co zatem zmienić, by zmniejszyć i pohamować nieco apetyt?

apetyt.jpg

5 prostych kroków, które pomogą zmniejszyć głód

Na to jak silny głód nas dopada i jak często się to dzieje, ma wpływ wiele czynników. Jeśli chcemy ograniczyć silne napady łakomstwa powinniśmy się dobrze przyjrzeć naszym nawykom. Okazuje się bowiem, że zmiana niektórych z nich może się przyczynić do tego, że nasz apetyt nieco się zmniejszy.

1. ODWODNIONY ORGANIZM

Nasze ciało składa się głównie z wody. Dlatego bardzo często zdarza się, że kiedy nasz odwodniony organizm tak naprawdę domaga się wody, my mylimy to uczucie z głodem. Zamiast sięgnąć po szklankę wody zjadamy kolejną porcję posiłku. Odpowiednie nawodnienie organizmu zahamuje zatem niepotrzebne sięganie po posiłek, kiedy tak naprawdę go nie potrzebujemy.

Zobacz też: JAKI WPŁYW NA NASZ APETYT MA KOLOR SZAFEK W KUCHNI? 

2. Zbyt krótki sen

Kiedy nasz organizm nie jest wypoczęty i nie dostaje odpowiedniej dawki snu, może to wpływać na nasz apetyt. Po pierwsze po źle przespanej nocy czujemy się wyczerpani i sięgamy po jedzenie, by jakoś się pobudzić i dodać sobie energii, co jednak wcale nie przyniesie takich efektów jak oczekujemy. Po drugie zły sen zaburza gospodarkę hormonalną i zakłóca produkcję także tych hormonów, które odpowiedzialne są za uczucie sytości.

apetyt.jpg

Ograniczenie apetytu wcale nie jest takie trudne

3. BRAK TŁUSZCZÓW NIENASYCONYCH W DIECIE

To, jakiej jakości posiłki spożywamy ma bardzo duże znaczenie w poskromieniu apetytu. Jeśli w naszej diecie brak produktów, które dostarczą nam tłuszcze nienasycone, to znacznie częściej będziemy odczuwać głód i sięgać po kolejną dawkę pustych kalorii. Nie chodzi o to, by posiłek był duży, ale o to, by dostarczał realnej energii - to podstawa ograniczenia zbyt dużego apetytu.

 

4. JEDZENIE ZBYT SZYBKO

Tempo jedzenia posiłków ma prawie tak duże znaczenie jak ich jakość. Jedzenie powinno być spokojnym procesem. Najpierw posiłek dociera do naszego żołądka, a dopiero później wysyłany jest impuls do mózgu, który wywołuje u nas uczucie sytości. Jeśli jemy szybko zjadamy znacznie więcej niż tak naprawdę potrzebujemy. Jeśli chcemy jeść mniej, musimy jeść wolniej.

Zobacz też: 5 PROSTYCH TRIKÓW, KTÓRE POMOGĄ CI TRZYMAĆ SIĘ DIETY I JEŚĆ ZDROWO

5. duży stres

Bardzo często zdarza się, że zwyczajnie zajadamy stres. Duże napięcie sprawia, że produkujemy więcej adrenaliny i kortyzolu, to natomiast sprawia, że więcej jemy. Kiedy nasz organizm rejestruje podwyższony poziom tych właśnie hormonów, szuka "leku", który pomoże się z tym uporać. Dla wielu ludzi jest to właśnie jedzenie - to ich uspokaja i uszczęśliwia. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie. Zdecydowanie lepiej postawić na codzienny trening, czy innym hobby, które pomoże się odstresować.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 11.08.2015 (aktualizacja: 2015-08-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×