5 technik, które zapewnią Ci sen, na który zasłużyłaś

Dobry sen wymaga praktyki, a Ty z pewnością potrzebujesz go więcej.

iStock-612614484.jpg

Współczesne społeczeństwo pozwala na coraz szersze rozprzestrzenianie epidemii bezsenności. Ludzie mają problem z docenianiem snu, choć ostatnie badania udowodniły, że to największy problem, który dotyka zdrowia publicznego. 

Najtrudniejszym elementem tej układanki jest chyba znalezienie odpowiedniej ilości czasu przeznaczonego na odpoczynek. W końcu dochodzimy jednak do momentu, w którym kładziemy się do łóżka o normalnej godzinie, ale jesteśmy tak zdesperowani i zmęczeni, że sen nie przychodzi. To jedna z najdziwniejszych sztuczek, które zna nasz organizm. Na szczęście, spania można się nauczyć! Oto techniki, które ukołyszą Cię do zdrowego snu.

Wystawiaj się na światło dzienne

Potrzebujesz go co najmniej dwadzieścia minut każdego dnia. Ekspozycja na światło dzienne pomaga utrzymać naturalny cykl organizmu. Dzięki temu produkuje właściwą ilość melatoniny. 

Zmniejsz ilość płynów, które wypijasz wieczorem

Woda jest niesamowitym źródłem zdrowia dla ludzkiego organizmu, ale spożywanie płynów późnym wieczorem może zakłócić sen. Będziesz czuła się bardziej wypoczęta, jeśli nie będziesz musiała odpowiadać na nocne potrzeby natury. 

Zredukuj ekspozycję na światło z urządzeń elektronicznych

Na co najmniej dwie godziny przed snem. Oznacza to, że powinnaś wybierać nieco bardziej staromodne rozrywki, jak czytanie książek lub gry planszowe. Ekrany telewizorów, laptopów i smartfonów emitują światło, które sprawi, że będziesz pobudzona. Zamiast wpatrywać się w ekran, wypróbuj ćwiczeń relaksacyjnych lub oddechowych, posłuchaj odprężającej muzyki.

Dostarcz magnez do organizmu

Dlaczego? Pomaga rozluźnić mięśnie i mózg. Dodanie magnezu do codziennej rutyny może być ratunkiem dla Twojego zmęczonego ciała. Migdały, orzechy nerkowca, nasiona dyni, zielone warzywa, awokado i banany. Wszystkie zawierają wysoki poziom tego niezbędnego minerału.


Utrzymaj niski poziom kortyzolu

Twoje ciało wytwarza hormon stresu- kortyzol. Jego wysoki poziom w organizmie powoduje pobudzenie, ponieważ to sposób na zachowanie naturalnej czujności w sytuacji zagrożenia. W miarę zbliżania się nocy, należy zmniejszyć poziom stresu. Oznacza to zrezygnowanie z horrorów i rozwiązywania konfliktów pod koniec dnia. Nie możesz dryfować w krainie snów, jeśli Twoje ciało jest pełne kortyzolu. 

Zdjęcie: iStock



Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Piątek 30.06.2017 (aktualizacja: 2017-06-30)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Destresan z melatoniną. Najlepszy! Pół godzinki i śpię jak niemowlę. A najlepsze że jak wstaję czuję się wyspana :)
Dodano: 2017-07-26 17:10:31 Zgłoś nadużycie
Anonim
mi teraz ciężko zasnąć ze względu na upały bo w mieszkaniu robi się duszno. Przed snem biorę destresan z melatoniną i po pół godziny robię się już śpiąca
Dodano: 2017-06-30 20:50:10 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×