5 zdrowych tłuszczów, które powinny znaleźć się w Twojej diecie

Kiedy chcemy żyć i jeść zdrowo często wydaje nam się, że powinniśmy zupełnie wyeliminować tłuszcz z naszej diety. To nieprawda. Poznajcie tłuszcze, które są dla nas dobre i zdecydowanie powinny znaleźć się w naszym menu.

zdrowe tłuszcze.jpg

5 zdrowych tłuszczy, które powinny znaleźć się w Twojej diecie

Kiedy chcemy żyć i odżywiać się zdrowo wcale nie powinniśmy eliminować każdego tłuszczu z naszej diety. Oczywiście te wysoko przetworzone są dla nas szkodliwe, jednak są produkty, które dostarczą do naszego organizmu tłuszczy dobrych, wręcz niezbędnych do prawidłowego i zdrowego życia, oto one.

Oleje roślinne

To źródło między innymi wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które są w naszym organizmie bardzo szybko spalane i nie odkładają się. Mają jednak bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie naszego ciała i umysłu. Najlepsze i najbardziej wartościowe oleje roślinne to oliwa z oliwek, olej kokosowy, rzepakowy, słonecznikowy, czy też kukurydziany.

Zobacz też: 6 ARTYKUŁÓW, KTÓRE SPALAJĄ TŁUSZCZ 

Ryby morskie

O tym, że ryby są bardzo zdrowe nie trzeba chyba nikomu przypominać. mają one w sobie kwas omega 3, który chroni nas przed chorobami serca, układu krążenia, a także podnosi w naszym organizmie ilość dobrego cholesterolu. W ciągu tygodnia powinniśmy zjeść około 300 gram morskiej ryby, by dostarczyć odpowiednią ilość dobrych tłuszczy do naszego ciała.

pestki dyni.jpg

Pestki oraz nasiona to bardzo dobre źródło zdrowych tłuszczy

Miękkie dobre jakościowo margaryny

Jeśli już musimy decydować się na smarowanie pieczywa jakimś tłuszczem, dobrze jest wybrać dobrą jakościowo miękką margarynę. Zazwyczaj zawierają one jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe i wzbogacane są o witaminy A, D lub E. Porównując je z twardym masłem, zawierają około 20 procent mniej kwasów nasyconych.

 

Nasiona

Siemię lniane, pestki dyni, czy nasiona słonecznika, to bardzo dobre źródło kwasów omega 3 oraz omega 6, dlatego zdecydowanie nie powinno ich zabraknąć w naszej zdrowej diecie. Wystarczy dodać niewielką ilość do sałatki, by nie tylko wzbogacić jej smak, ale także dostarczyć do organizmu w ten sposób dobrych tłuszczy, których potrzebuje.

Zobacz też: OTO 5 NAUKOWYCH DOWODÓW NA TO, ŻE AWOKADO SKUTECZNIE POMAGA W ODCHUDZANIU

Orzechy

Orzechy również są źródłem dobrych kwasów i tłuszczy, które każdy chcący żyć zdrowo powinien dostarczać do organizmu. Orzechy włoskie, czy pistacjowe są źródłem kwasów jednonienasyconych, których potrzebuje nasze ciało do prawidłowego funkcjonowania, dlatego powinny się one znaleźć w naszej diecie.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Poniedziałek 16.03.2015 (aktualizacja: 2015-03-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×