6 nawyków powodujących depresję

Czy wiesz, że zmieniając poniższe przyzwyczajenia, możesz uniknąć depresji przez całe życie?

depresjaaa

Okazuje się, że Twoje codzienne przyzwyczajenia mogą być naprawdę szkodliwe dla Twojego zdrowia. Warto sprawdzić, co robisz nie tak, zwłaszcza że często popełniasz błędy nieświadomie! Oto nawyki które są bezpośrednią przyczyną depresji:


1. Złe odżywianie. To, co jesz, ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie. Istnieją produkty, które “kradną” minerały z Twojego organizmu. Zaliczamy do nich zbyt dużą ilość mięsa, biały cukier i słodycze, napoje gazowane oraz alkohol. Nie musisz całkowicie rezygnować z tych produktów, jednak warto spożywać je w umiarze.

2. Brak kontaktu z ludźmi. Do normalnego funkcjonowania potrzebujesz towarzystwa innych ludzi. Nawet jeżeli czasem znajomi działają Ci na nerwy, nigdy nie zrywaj z nimi kontaktu. Jeśli nie lubisz rozmawiać z przyjaciółmi o swoich problemach, spróbuj przynajmniej wysłuchać tego, co mają do powiedzenia. Słuchanie innych pozwoli na moment odciągnąć myśli od trapiących Cię spraw.

3. Konflikty wewnętrzne. Jeżeli od jakiegoś czasu borykasz się z dużym problemem, najlepszym wyjściem będzie rozmowa z drugim człowiekiem- jeśli nie chcesz korzystać z porad przyjaciół, być może dobrym wyjściem będzie wizyta u psychologa? Pamiętaj, że nie ma się czego wstydzić! Każdy z nas ma czasem gorszy moment. 

4. Brak kontaktu z naturą. Świadome ograniczanie kontaktu z naturą jest bardzo zgubne dla Twojego samopoczucia. Być może Cię to zaskoczy, ale zaburzenia psychiczne stają się coraz bardziej powszechne u osób poniżej dwudziestego roku życia! Powoduje to między innymi ciągłe przesiadywanie w domu, przed ekranem komputera. Jeżeli mieszkasz w dużym mieście, postaraj się robić sobie weekendowe wycieczki rowerowe.

5. Brak ruchu. W zdrowym ciele zdrowy duch! Aktywność fizyczna pomaga wytwarzać endorfiny- hormony szczęścia. Powszechnie sądzi się, że ćwiczenia potrzebne są jedynie do utrzymania prawidłowej wagi… To jednak również najlepszy sposób na zachowanie równowagi psychicznej!

6. Zapominanie o składnikach odżywczych. Prawidłowa dieta to nie tylko jedzenie produktów wysokiej jakości, ale także dostarczanie organizmowi magnezu, witaminy B12, kwasów tłuszczowych omega-3 oraz kwasu foliowego dostępnego w warzywach zielonolistnych.

Zdjęcie: iStock 



Dodał(a): Alicja Bartosiak , Czwartek 06.10.2016 (aktualizacja: 2016-10-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (5)

Awatar
Anonim
U mnie duży wpływ ma stres ale wiadomo, kto go nie ma... Pomocny jest destresan max ze sproszkowaną melisą. Skutecznie "wycisza" ale nie powoduje otępienia i jest ogólnodostępny
Dodano: 2016-10-31 21:20:55 Zgłoś nadużycie
Anonim
Rower jest najlepszy jeśli o to chodzi. Od tego warto zacząć i potem dopiero do innej aktywności typu siłka miejska albo drabinki.
Dodano: 2016-10-23 21:34:04 Zgłoś nadużycie
Anonim
u mnie nawykiem, ktory bardzo mi pomógł w walce z depresją był zakup roweru indiana...od kiedy mam ruytne, ze rano wsiadam na rower i jezdze, to nic nie jest w stanie mnie wyprowadzic z milosci do ruchu...a jak to działa na mózg...serio zdziwilisbyscie sie
Dodano: 2016-10-10 06:04:30 Zgłoś nadużycie
Anonim
Też. rower to podstawa. Codziennie jeżdże do pracy,a oprócz tego bieganie, drabinki.
Dodano: 2016-10-09 23:42:38 Zgłoś nadużycie
Anonim
Deprecha mnie dopada w każda jesień i tak jak jeździłam na miejskich przez całą wiosnę i lato, tak teraz postanowiłam kupić sobie Indianę i co najmniej do pierwszych śniegów będe jeździła.
Dodano: 2016-10-06 13:57:38 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×