6 skutecznych sposobów na poprawę koncentracji

Wraz z wiekiem coraz trudniej nam się skupić, zapamiętać listę zakupów czy po prostu nauczyć się kilku rzeczy na pamięć... Istnieją jednak pewne sprawdzone sposoby, dzięki którym znów będziesz mogła się skoncentrować!

koncentracjaaa.jpg

Na jakość Twojej pamięci wpływa wiele czynników, na które często nie zwracasz uwagi. Tymczasem wystarczy, że trochę o siebie zadbasz i znów będziesz mogła cieszyć się dobrą pamięcią, bez względu na upływający czas. Oto nasze sposoby:

1. Zadbaj o otoczenie. Zastanów się, w jakich warunkach bierzesz się zwykle za pracę? Miejsce, w którym próbujesz się skupić powinno być uporządkowane i czyste. Unikaj wszelkich rozpraszaczy, takich jak muzyka czy włączony telefon.

2. Ogranicz bodźce. I nie chodzi tutaj o wyłączenie sprzętów jedynie w czasie gdy potrzebujesz spokoju. Staraj się ograniczać korzystanie z mediów społecznościowych na co dzień. Ciągła potrzeba oglądania zdjęć i interakcji z innymi użytkownikami bardzo Cię rozprasza i sprawia, że nie umiesz już spędzać czasu samotnie. Dlatego kiedy już musisz skupić się na kilku ważnych zdaniach do zapamiętania, staje się to dla Ciebie niewykonalne. 

3. Ćwicz umysł. Możesz to robić nawet wtedy, gdy jesteś bardzo zmęczona. Zamiast spędzać czas przed telewizorem, sięgnij po ulubioną książkę, krzyżówkę czy grę planszową. To dużo zdrowsze dla Twojego mózgu niż bezmyślne wpatrywanie się w ekran.

4. Zadbaj o dietę. To, co jesz, ma ogromny wpływ na każdą dziedzinę Twojego życia, również na Twój umysł. W Twojej diecie muszą znaleźć się produkty bogate w cynk, które poprawiają sprawność intelektualną. To między innymi ostrygi, małże, migdały czy fasola. 

5. Używaj rąk! Czy wiedziałaś, że regularne wykonywanie zadań zręcznościowych również poprawia pamięć? W codziennych czynnościach warto wykorzystywać rękę, której zazwyczaj nie używasz.

6. Dotleniaj mózg. Spacer na świeżym powietrzu, szczególnie zimą, znacznie poprawia krążenie krwi i dostarcza tlen do mózgu. Staraj się wychodzić codziennie, nawet jeśli na zewnątrz panuje mróz.

O umysł warto zadbać jak najwcześniej... W końcu to on decyduje o wszystkich najważniejszych funkcjach naszego organizmu. Prawidłowe nawyki sprawią, że będziesz mogła cieszyć się sprawnością intelektualną bardzo, bardzo długo! 

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Środa 25.01.2017 (aktualizacja: 2017-01-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Jak ze wszystkim. Dużo zależy od prawidłowego odżywiania. Jestem dietetykiem i czesto trafiają do mnie pacjencji, którzy kilogramów skarżą się na brak energii i kłopoty z koncentracją. Oczywiście konieczne jest wtedy poznanie zwyczajów żywieniowych i zmiana diety, ale warto też postawić na spożywanie orzechów, ziaren typu siemię lniane, pestki dyni a także olej lniany lenvitol z dużą ilością omega 3
Dodano: 2017-01-31 23:15:40 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×