6 sposobów na wzmocnienie odporności

Jeżeli nie chcecie, aby kaszel, katar itp. dolegliwości zakłócały wasz spokój, sprawdźcie, jak poprawić odporność.

6 sposobów na wzmocnienie odporności

Oto kilka sposobów, które skutecznie was ochronią przed przeziębieniem.

1. Pół godziny aktywności fizycznej


To minimalny limit czasu, w którym powinnaś się poruszać w ciągu dnia. Brak wolnego czasu i brzydka pogoda nie jest wymówką Zamiast spaceru z pracy do domu, możesz maszerować. Film albo serial możesz oglądać nie tylko z pozycji kanapy. Wyjmij matę, włącz na komputerze program treningowy i po prostu zacznij ćwiczyć. Jeśli nie potrafisz się zebrać, nastaw budzik i umów się sama ze sobą, że zaczniesz trening o danej porze. Będziesz z siebie dumna!

Zobaczcie także: Domowe sposoby na zaparcia

2. Baza - ciepły posiłek


O tym, że niezjedzenie śniadania skazuje dzień na porażkę wiesz na pewno. W okresie jesienno-zimowym dodatkowo staraj się jeść możliwie jak najwięcej ciepłych dań. Rano sięgnij po np. orzechową owsiankę, na drugie śniadanie po koktajl warzywno-owocowy zalany ciepłą wodą, a wieczorem leczo. Wybieraj produkty bogate w błonnik i skrobię, ponieważ zaspokajają głód na dłużej. Opcja dla zabieganych: wypij rano szklankę ciepłej wody z miodem, cytryną i szczyptą cynamonu.

Zobaczcie także: 5 powodów, dla których warto pić białą herbatę

3. algi


Algi, zwłaszcza chlorella i spirulina to prawdziwa skarbnica zdrowia: wzmacniają organizm, oczyszczają z toksyn i poprawiają koloryt skóry. Są niezastąpione również w okresie rekonwalescencji. Dodają wigoru i wspomagają szybszy powrót do zdrowia. Jeśli nie lubisz charakterystycznej konsystencji albo zapachu alg, skorzystaj z suplementu diety w tabletkach (np. Duo Spirulin od Noble Health).

4. Śpij dłużej


Każdy potrzebuje innej liczby godzin snu. Lekarze zalecają jednak, żeby dorośli spali minimum 7 nieprzerwanych godzin, zwłaszcza w zimie, kiedy noc jest dłuższa i zwyczajnie domaga się tego twój zegar biologiczny. Pamiętaj, że przewlekłe niewyspanie obniża odporność organizmu. Jeśli masz problemy z zasypianiem, wywietrz wcześniej dobrze pokój i skrop poduszkę kilkoma kroplami olejku lawendowego.

5. Odstaw słodycze


Wiedziałaś o tym, że cukier hamuje funkcjonowanie układu odpornościowego? Ta zasada nie dotyczy miodu. Cukier obniża aktywność komórek pochłaniających bakterie, a do tego po zimie zostawia nadmiar kilogramów. Słodkie przekąski zastąp owocami, orzechami albo gorzką czekoladą. Początki będą trudne, ale po trzech tygodniach organizm odzwyczai się od słodkiego smaku.


6. Tajna broń babci


W Twoim jesiennym menu nie może zabraknąć dwóch składników: cebuli i czosnku. Czosnek za sprawą allicyny wykazuje silne działanie bakteriobójcze. Warto 1-2 razy w tygodniu zjeść kawałek pieczywa posmarowanego posiekanym ząbkiem czosnku albo ugotować aromatyczny warzywny gulasz. Podobnie działa cebula, która bogata jest w witaminę C.




Zobaczcie także:



Źródło: Mat. prasowe
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Sobota 07.11.2015 (aktualizacja: 2015-11-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (6)

Awatar
Anonim
Jak się odstawi cukier i wprowadzi warzywa to efekty są widoczne bardzo szybko. Zdrowa dieta i odpowiednia ilość godzin snu bardzo wzmacniają organizm. Czasem warto również sięgną po probiotyk taki jak acidolac z odpowiednią dawką bakterii, zasiedlających jelita.
Dodano: 2016-11-15 13:47:09 Zgłoś nadużycie
Anonim
Wskazane sposoby są ok, ale przyznam szczerze, że mojej odporności specjalnie nie pomagały. Jakiś czas temu zaczęłam brać Odpormax z olejem z wątroby rekina, cynkiem i czosnkiem i sama zdziwiłam się efektem, jest to moja pierwsza jesień bez jakiejkolwiek infekcji. A aktywności fizycznej to potrzeba przynajmniej godzinę dziennie...
Dodano: 2015-12-22 13:21:11 Zgłoś nadużycie
milioMarianna
O odporność trzeba dbać cały rok. A nie wyłącznie w okresie jesienno-zimowym, gdy robi się chłodniej. Najlepiej dostarczać organizmowi witaminy w czystej postaci wprost ze świeżych warzyw i owoców. Nie powinno zabraknąć marchwi, szpinaku, brokuł, pomidorów, papryki czerwonej, cytrusów, porzeczek i truskawek. Zadbać o kondycje fizyczną. Hartować organizm od pierwszych dni gdy pojawiają się chłody. Małe wskazówki, ale wprowadzone w życie pozwolą nam uniknąć niepotrzebnego leżenia w łóżku z gorączką.
Dodano: 2015-12-07 07:37:51 Zgłoś nadużycie
Anonim
ja staram się prowadzić zdrowy tryb życia. odżywiać się odpowiednio i ruszać jak najczęściej i na świeżym powietrzu. dodatkowo biorę też teraz w sezonie takie tabletki z oeparolu na odporność, bo zawierają kwasy omega i pomagają w utrzymaniu zdrowia
Dodano: 2015-11-23 14:16:46 Zgłoś nadużycie
Anonim
Moim sprawdzonym już sposobem jest regularne stosowanie witaminy C oraz dieta :) Po ponad miesiącu brania gold vit-u C 1000 i jedzenia o zdrowych porach i mało tłustych/ ciężkich rzeczy.. mogę stwierdzić, że bardzoooo dawno już nic mnie nie rozłożyło :)
Dodano: 2015-11-22 22:55:06 Zgłoś nadużycie
Anonim
Szkoda tracić czas i pieniądze na leki bez recepty. Są dużo skuteczniejsze sposoby na omijanie grypy jesienią. Ja stawiam na szczepienia. Odnawiam je raz w roku, więc jestem cały czas chroniona. Polecam poczytać więcej na ten temat na stronie kampanii ‘Zaszczep się wiedzą’.
Dodano: 2015-11-12 12:02:23 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×
  • 8 sposobów na lepszą odporność

    8 sposobów na lepszą odporność

    Pierwsze cieplejsze dni bywają zwodnicze, a zmienna temperatura i silne wiatry sprzyjają infekcjom. Chcesz uniknąć kłopotów? Zadbaj o swój układ obronny. Poniżej znajdziesz na to kilka… czytaj więcej

  • 15 minut dla zdrowia

    Wystarczy kwadrans dziennie, by poprawić kondycję, wzmocnić odporność, pobudzić krążenie. Sprawdź, co dobrego możesz dla siebie zrobić w tak krótkim czasie. czytaj więcej