Apetyt na zboże

Dietetycy zachęcają, by jeść więcej produktów zawierających owies. Warto więc zacząć dzień od porcji płatków owsianych.

Apetyt na zboże

1. Chronią przed depresją

Zawierają więcej tłuszczu niż inne płatki, ale jest on bardzo cenny.  Przeważają w nim niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które regulują pracę układu nerwowego i poprawiają nastrój.  

2. Poprawiają koncentrację

Jest w nich dużo białka, magnezu, selenu oraz witamin z grupy B. Dzięki temu mózg jest lepiej odżywiony i sprawniej pracuje. Będziesz mniej zmęczona i rozdrażniona.

3. Obniżają poziom cholesterolu

Są bardziej niż inne rodzaje płatków bogate w błonnik rozpuszczalny (tzw. beta-glukan). Beta-glukan utrudnia wchłanianie tłuszczu i wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu.

4. Jak je jeść

Przyrządzaj owsiankę, posypuj nimi ciasteczka przed pieczeniem, uprażone dodawaj do sałatek.

 Ekspert Olivii: lek. med. Anna Senderska,

specjalista medycyny rodzinnej, CM Enel-Med

Przeczytaj również:

Kobiece wymagania

Sprawa ciężkiej wagi

Na... energię!




Dodał(a): Magdalena Milewska , Piątek 18.11.2011 (aktualizacja: 2011-11-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
drzwi
Zawsze zjadam płatki z jogurtem- polecam
Dodano: 2011-12-10 20:55:28 Zgłoś nadużycie
basia4ab
Płatki owsiane bardzo często jem na śniadanie, ale nie tylko.Do pieczenia chleba, dodaję dużą ilość płatków owsianych,jest pyszny. Do sałatek również dodaje garść płatków owsianych,pycha.
Dodano: 2011-11-21 11:06:29 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×