Asany dodadzą Ci energii

Asany to pozycje stosowane w jodze, które wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Właściwa praktyka prowadzi do wewnętrznej równowagi: osoby nerwowe uspokajają się, a osoby depresyjne otrzymują zastrzyk niezbędnej energii.

Asany - pełna równowaga

Asany dodadzą Ci energii


Jogę może praktykować każdy, gdyż ćwiczenia są bardzo zróżnicowane. Aby osiągnąć dobre wyniki, należy ćwiczyć przynajmniej dwa razy w tygodniu. Asany wykonujemy w luźnym, niekrępującym ruchów ubraniu, boso, na specjalnej macie antypoślizgowej. Gołe stopy są ważne, ponieważ w nich znajdują się zakończenia nerwowe każdego organu ciała. Na początku wiele osób czuje wielką niemoc i frustrację, bo asany wydają się zbyt trudne. Ale chęci i zapał sprawiają, że z dnia na dzień ich wykonanie jest coraz łatwiejsze. 

POZYCJE:
1. Vrksasana - pozycja drzewa
Praktyka jogi ożywia ciało, otwiera serce i uspokaja umysł. Drzewo jest doskonałą pozycją wyrabiającą fizyczną i emocjonalną równowagę oraz wyciszającą poruszenia umysłu.

2. Trikonasana - pozycja trójkąta
Trójkąt to jedna z ważniejszych pozycji stojących. Wzmacnia nogi, uelastycznia biodra, rozwija klatkę piersiową. Nogi są fundamentem, od nich zależy utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

3. Uttanasana - intensywne rozciąganie jest bardzo regenerującą pozycją. Wycisza umysł, kieruje uwagę do wnętrza i odpręża. Jest to świetna pozycja dla osób nadpobudliwych, zestresowanych i zmęczonych. Regularna praktyka łagodzi depresję i reguluje ciśnienie krwi. Jest to świetne przygotowanie do pozycji odwróconych np. stania na głowie. Tę asanę szczególnie polecam. Człowiek odpręża się i nabiera sił po trudach dnia codziennego. Jak ją wykonać?

  • Przede wszystkim trzeba stanąć z lekko rozsuniętymi stopami i całkowicie wyprostować kolana. Unieść ręce ponad głowę i spleść przedramiona, chwytając łokciami za łokcie. Na wdechu wyciągnąć łokcie do góry rozciągając brzuch, klatkę piersiową i okolice pach.
  • Na wydechu, utrzymując długi przód tułowia i proste nogi pochylić się do podłogi. Skupić się na wyciąganiu kręgosłupa i rozciąganiu tylnych części nóg, a nie na sięganiu w dół. Następnie przenosimy ciężar ciała na przednią część stóp, skręcamy uda do wewnątrz i unosimy pośladki.
  • Całkowicie rozluźniamy głowę i pozwalamy by swobodnie zwisała. Musimy poczuć wrażenie dopływające z ciała: rozciąganie nóg, wyciąganie kręgosłupa, dopływ krwi do głowy, rozluźnienie twarzy i wydłużenie oddechu. Pozostajemy w pozycji 2 minuty. Wychodząc z niej unosimy najpierw dół pleców, następnie mostek, a na samym końcu głowę (nadal w stanie rozluźnienia).
  • W przypadku dyskopatii i bólu wykonujemy pozycję, opierając dłonie na ścianie na wysokości bioder, tak aby tułów był równoległy do podłogi, a nogi pionowo. Pracujemy z wydłużaniem kręgosłupa i prostowaniem pleców. Poprzez unoszenie pośladków rozciągaj tyły ud.

Zobacz inne sposoby na idealny relaks!


4. Paścimottanasana - skłon w przód intensywne rozciąga cały tył ciała, od pięt przez łydki, uda, plecy, aż do tyłu głowy. Rozciąganie chronicznie napiętych (sztywnych) mięśni uwalnia zablokowaną w nich energię, rozluźnia ciało i obniża aktywność układu nerwowego.

5. Supta baddha konasana - pozycja spętanego kąta, idealna pozycja dla relaksu, szczególnie polecana kobietom. Sprawia, że miesiączki występują regularnie. Systematycznie wykonywana przed porodem zmniejsza bóle porodowe i przeciwdziała powstawaniu żylaków.

6. Bharadvajasana I - skręt jest jedną z prostszych pozycji ze skrętem tułowia. Siedzenie na podłodze zwiększa ruchomość stawów biodrowych, a skręt wzmacnia mięśnie grzbietu oraz uelastycznia barki i kręgosłup.

7. Adhomukha Śvanasana - pies z głową w dół pobudza ciało i wycisza umysł. Powoduje dotlenienie mózgu, uspokaja układ nerwowy i zwalnia akcję serca. Usuwa zmęczenie i odświeża ciało. Rozciąga nogi i kręgosłup, dzięki czemu zmniejszają się bóle w dole pleców.

8. Dhanurasana
- łuk to pozycja, która wzmacnia i odświeża oraz działa antydepresyjnie. Opieranie się na brzuchu masuje wewnętrzne organy, poprawiając ich ukrwienie.

9. Urdhva Dhanurasana - mostek wzmacnia mięśnie pleców, pośladków i ud. Wykonywanie tej pozycji rozciąga cały przód ciała, dzięki czemu zostaje pobudzona praca serca i krążenie krwi oraz rozkurczają się narządy wewnętrzne brzucha.

10. Salamba-sarvangasana - świeca wzmacnia mięśnie pleców i rozluźnia spięte pod wpływem stresu mięśnie karku.

11. Śavasana - relaks wycisza układ nerwowy, usuwa migreny i chroniczne zmęczenie, pomaga skumulować energię. Jest pierwszym krokiem w praktyce medytacji.

12. Dhyana - medytacja uspokaja układ nerwowy, wycisza i pomaga w regeneracji organizmu.

Jogę można trenować nie tylko na zajęciach z jogi, lecz także w zaciszu domowym. Asana przynosi nie tylko wytchnienie ale i okazję do poznania samego siebie. Da nam poczucie wytchnienia od życia w biegu i moment wyciszenia. Pozwoli pozyskać energię, by kolejny dzień zacząć z uśmiechem na twarzy.

Przeczytaj, jak pokonać stres i zmęczenie


Partnerstwo, Miłość i uczucia, Finanse w zodiaku i inne porady
Wróżka Xena
Zadzwoń: 700 588 346
Opłata za minutę połączenia to 3.69 zł brutto
Wyślij SMS o treści: TC.XENA. treść pytania do eksperta
pod numer  72068  Koszt SMS to 2.46 zł brutto
Kliknij tutaj i zobacz profil Wróżki

Foto: ThinkStock



Dodał(a): Wiktoria Jakubowska , Środa 26.09.2012 (aktualizacja: 2012-09-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Anonim
wskazania sa takie by samemu nie cwiczyc asan
tylko pod okiem doswaidczonego trenera
chodzilam na joge i rzeczywiscies wietnie sie czulam
Dodano: 2012-10-05 08:34:10 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×