Bądź szczupła bez względu na wiek

Cała TY Pośpiech i stres dyktują ci, co masz jeść. Najczęściej sięgasz po „biurowe” przekąski oraz popijasz je hektolitrami kawy. Zdarza ci się jadać na mieście. Złe nawyki sprawiają, że wieczorami miewasz napady wilczego apetytu.

Bądź szczupła bez względu na wiek

Jedzenie staje się też sposobem na łagodzenie stresów. Gdy źle się czujesz ze swoją wagą, stosujesz najwymyślniejsze diety. Niestety, im więcej masz lat, tym trudniej gubisz kilogramy. O aktywności sportowej w ogóle nie myślisz.

TWOJE ATUTY

Bądź szczupła bez względu na wiekenergia i chęć zmiany, świadomość siebie oraz własnych ograniczeń.

TWOJE SŁABOŚCI


gorsza przemiana materii, zaniedbywanie własnych potrzeb w natłoku obowiązków, narażenie na stres.

FITNESS DLA CIEBIE


Idealnie byłoby, gdybyś zapisała się na zajęcia w najbliższym klubie fitness. Gdy jest to niemożliwe, ćwicz w domu: joga, aerolates (dynamiczny pilates), rowerek stacjonarny czy bardzo modny ostatnio orbitrek (przyrząd do treningu – połączenie roweru stacjonarnego
i bieżni) pozwolą ci szybko wymodelować sylwetkę i zmniejszyć napięcie wywołane stresem.

5 ZASAD ZDROWEGO ODCHUDZANIA

1 Twoja dieta odchudzająca powinna być mniej obfita niż menu dwudziestolatki. Dostarczaj sobie nie więcej niż 1500 kcal dziennie.

2 Zadbaj, by nie brakowało w twojej diecie tryptofanu (z niego powstaje serotonina, a nasz organizm go nie wytwarza). Znajdziesz go w rybach, orzechach, awokado, ananasie, jajkach, serach i mleku. Zwiększona produkcja serotoniny pomoże ci odzyskać równowagę.

Bądź szczupła bez względu na wiek
3 Jedz więcej produktów zawierających błonnik (ok. 25 g dziennie). Najlepsze źródła błonnika: szklanka ugotowanej fasolki (15 g błonnika); filiżanka malin (8 g); jabłko (5 g); kromka chleba razowego (2 g).

4 Wyrównaj niedobory witaminy C, sięgając po cytrusy i owoce dzikiej róży. Dzięki temu
w twoim organizmie spadnie poziom hormonów stresu.

5 Zmień nawyki. Kawę zastąp zieloną herbatą, słodycze owocami i sycącymi orzechami.
Do pogryzania wykorzystaj owsiane przekąski.





Tekst: Iza Czajka, fizjolog żywienia


Dodał(a): Redakcja , Wtorek 08.03.2011 (aktualizacja: 2011-07-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
paula2509
zastosuje;p
Dodano: 2011-08-21 11:10:14 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×