Bezglutenowe śniadanie do pracy

Najczęstszą formą śniadania do pracy są kanapki. Jak jednak poradzić sobie, gdy z naszej diety chcemy wyłączyć produkty zawierające gluten?

śniadanie.png

Pomysł na bezglutenowe śniadanie

Zrównoważona dieta powinna się składać z 5 niewielkich posiłków, ale jedzonych w regularnych odstępach czasu. Kiedy wybieramy się do szkoły czy pracy, najprostszym rozwiązaniem na drugie śniadanie jest kanapka. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy z naszej diety chcemy wyłączyć gluten? Oto kilka smacznych pomysłów na bezglutenowe śniadanie do pracy.

Czym najłatwiej zastąpić tak bardzo popularne pieczywo? Pomysłów jest kilka.

Jogurt z musli

Przygotowanie takiego posiłku to zaledwie kilka minut. Wystarczy zabrać ze sobą do pracy jogurt i odpowiednią ilość musli. Jeśli lubimy spędzać czas w kuchni zamiast gotowej kompozycji ze sklepu możemy stworzyć własny zestaw owoców i ziaren, który będzie połączeniem naszych ulubionych produktów. Takie domowe  musli w połączeniu z jogurtem z pewnością doda nam potrzebnej energii podczas pracy.

Sałatki

Rodzajów sałatek jest mnóstwo, zatem nawet najbardziej wybredny smakosz znajdzie coś dla siebie. Są bardzo łatwe w przygotowaniu, więc nawet osoba nie przepadająca za spędzaniem czasu w kuchni szybko i bez problemu przygotuje sobie taką alternatywę dla popularnych kanapek do pracy.

Chleb bezglutenowy

To propozycja dla tych, którzy nie potrafią rozstać się z pieczywem. Taki chleb można przygotować samemu wykorzystując do jego wypieku mąkę bezglutenową. Coraz częściej też takie pieczywo dostępne jest w sklepach, zatem bez problemu można je kupić i zrobić tradycyjne kanapki na drugie śniadanie.

Wrapy

Papier ryżowy to świetny zamiennik dla pszennych tortilli. Można w niego zawinąć nadzienie mięsne jak i warzywne. Dobrze smakuje na ciepło i na zimno, dlatego jest świetną alternatywą dla kanapek. Przygotowane przez nas nadzienie można zawinąć nie tylko w papier ryżowy. Świetnie nadają się do tego także młode liście kapusty.

Nadziewane liście sałaty

Tak naprawdę możemy do nich wsadzić wszystko. Liście zastępujące kromkę chleba nie tylko pomogą pozbyć się z naszej diety glutenu, ale także zbędnych kalorii. W liściu takiej sałaty możemy umieścić przygotowany przez nas twaróg, mięsne kulki, czy też makaron z sosem. Takie danie będzie nie tylko smaczne i pożywne, ale także ciekawe. A przecież chodzi o to, by z jedzenia czerpać nie tyle energię do życia, ale także przyjemność!

Źródło: milionkobiet.pl

Foto: freedigitalphotos.net


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Czwartek 04.09.2014 (aktualizacja: 2014-09-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Serio? Musli? Makaron? Dla osób na diecie bezglutenowej?
Przygotowanie merytoryczne proszę Państwa jest podstawą rzetelnego materiału.Wypuszczając takie coś nie tylko nikomu nie pomożecie, ale też możecie zaszkodzić. Zastanówcie się dwa razy zanim cokolwiek napiszecie. Niepozdrawiam.
Dodano: 2016-03-04 10:33:58 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×