Bieganie latem - co zrobić, żeby było przyjemnością?

Kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą wam poczuć się świeżo i rześko w trakcie biegania latem.

jak-czuc-sie-chlodno-w-gorace-dni-dla-biegaczy.jpgPiłka plażowa, badminton, siatkówka, pływanie, jazda na rowerze, leżing, smażing, plażing i grillowanie - to najpopularniejsze sporty, uprawiane latem. A co powiecie na bieganie?

Zdecydowanie nie polecamy biegów w upalne dni, gdy żar leje się z nieba. Nie dość, że może to być niebezpieczne dla waszego zdrowia - łatwo o udar - to jeszcze, jakie to jest niekomfortowe! Jednak nie każdego dnia latem temperatura zbliża się do 30 stopni, wieczorami też bywa naprawdę przyjemnie - możecie taki czas wykorzystać na bieg, krótszy czy dłuższy - zdecydujcie sami. Tu nawet nie chodzi o utratę kilogramów, ale dla własnego zdrowia - fizycznego i psychicznego - warto czasem odbyć nawet krótki jogging. Lepsze samopoczucie - gwarantowane!

Zobacz także: 5 najlepszych diet 2015 roku

 

Zobaczcie, jakie są sposoby, żeby dodać sobie trochę ochłody w trakcie biegania w ciepłe, letnie dni:

  • mokra głowa: przed wyruszeniem w drogę, weź szybki zimny prysznic i dobrze osusz ręcznikiem skórę. Jeśli masz długie włosy - nie susz ich suszarką, tylko zawiń w ciasny kok. A jeżeli Twoje włosy są krótkie, nałóż mokrą materiałową opaskę lub chustkę na głowę. Do tego weź ze sobą butelkę wody i okresowo polej nią trochę trochę głowę, aby utrzymać efekt chłodzenia. 

  • lodowe skarpety: Użyj do tego starego kawałka rajstop lub rajstopową podkolanówkę (rajstopy będą do tego najlepsze - są elastyczne i lekkie) i wypełnij je kostkami lodu. Zawiąż tak, by kostki nie wypadały i taką lodową skarpetę weź ze sobą na trening. Możesz ją trzymać w staniku sportowym, między łopatkami. Na początku będziesz czuła lodowaty chłód, ale z czasem stanie się to naprawdę przyjemne.

  • zimny ręcznik: przed biegiem zanurz cienki, lekki ręcznik w wodzie, potem wyciśnij z niego wodę i wsadź go do zamrażarki na godzinę. Wyjmnij go na czas biegu i używaj, gdy będziesz czuła się naprawdę rozgrzana. 

  • woda: bez niej nawet nie ruszaj się z domu. Nawadniaj organizm już od pierwszych kilometrów! 

  • muzyka: weź ze sobą w słuchawkach swoje ulubione piosenki, o ile są wesołe. Smutasy lepiej zostawić w domu. Ewentualnie możesz posłużyć się piosenkami, które są obecnie na czasie. Jakiś czas temu przygotowaliśmy fajną playlistę utworów, które po prostu trzeba znać w te wakacje!

Zobacz także: Piosenki na wakacje 2015 które wypada znać

WAŻNE: Powyższe rady dotyczą biegów w dni, kiedy jest ciepło, ale nie upalnie i nie wietrznie. Należy też unikać sytuacji, gdy rozgrzane do czerwoności ciało schładzamy lodem. Należy postarać się, by przez cały czas utrzymywać podobną temperaturę ciała. 

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 14.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
bieganie to świetny sport, generalnie dla każdego! i do tego darmowy:) wiadomo, trzeba kupić buty itp, ale to w sumie niewiele. A propos, ostatnio na poradniku inwestowania widziałam właśnie ciekawe zestawienie na ten temat, analizowali ile trzeba wydać np. na strój do biegania, fajne.
Dodano: 2015-07-14 11:43:48 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×