Bieganie w zimne dni - jak się do niego przygotować, by nie kończyło się chorobą?

Zima nie jest czasem kiedy musimy zrezygnować ze sportu na świeżym powietrzu jakim jest jogging. Wystarczy, że dobrze się przygotujemy i możemy bez ryzyka cieszyć się bieganiem w chłodne dni.

Bieganie w zimne dni - jak się do tego przygotować, by nie kończyło się chorobą?

Bieganie w zimne dni - jak się do tego przygotować, by nie kończyło się chorobą?

Bieganie staje się coraz bardziej popularnym sportem. Wszyscy chcemy być "fit", a jogging to sport, na który tak naprawdę stać każdego. Nie trzeba z niego rezygnować , gdy za oknem zacznie padać śnieg. Warto jednak wiedzieć jak i w czym biegać, by nasze sportowe wysiłki nie skończyły się chorobą. 

Jak się ubierać?

Pamiętaj, że to przez głowę ucieka najwięcej ciepła z naszego ciała, dlatego czapka będzie raczej niezbędna podczas jesienno-zimowego treningu. Trzymaj się jednak zasady, że lepiej trochę zmarznąć niż się przegrzać. Postaw na tak zwany system "na cebulkę". Zamiast jednej grubej sportowej kurtki lepiej jest ubrać kilka cieńszych podkoszulków.


Dobrze jest mieć też ze sobą bawełniane rękawiczki. To właśnie nasze ręce w dużej mierze odpowiadają za uczucie zimna, dlatego dobre rękawiczki, oprócz tego, że uchronią skórę przed odmrożeniem, zapewnią nam poczucie ciepła.

Podczas treningu warto także zadbać dobrze o nasze stawy. Warto zaopatrzyć się w ciepłe i długie skarpetki, które będą chronić nasze kostki, gdyż są one szczególnie narażone na działanie mrozu. Można także zakładać na stawy wełniane opaski, które będą chronić je przed przegrzaniem.

Bieganie w zimne dni - jak się do tego przygotować, by nie kończyło się chorobą?

Nie rezygnuj z treningu w zimne dni, po prostu dobrze się do niego przygotuj

Jak biegać w zimie?

Technika i system biegania powinien być dostosowany do pory roku. w zimie powinniśmy pamiętać o tym, że nasze drogi oddechowe są bardziej narażone na działanie zimnego powietrza, co może prowadzić do przeziębienia. Aby się przed tym uchronić trzeba dostosować tempo biegania tak, by wystarczające było oddychanie przez nos. Dlatego zimą warto trochę zwolnić i postawić na spokojny trening, najlepiej przerywany marszem. Twój oddech będzie spokojniejszy, a ryzyko zachorowania znacznie mniejsze. 

A co po treningu?

Istotny jest też także to, co robimy powracając z treningu. Zaraz po treningu powinniśmy od razu udać się do domu i wypić coś ciepłego, by rozgrzać drogi oddechowe. Nie wolno jednak kłaść się, ani siadać na łóżku, czy kanapie. Po powrocie powinniśmy chwilę pochodzić po domu na stojąco, zdjąć przepocone ubrania i wziąć rozgrzewającą kąpiel, która nas rozgrzeje.

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Sobota 15.11.2014 (aktualizacja: 2014-11-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Ja w chłodne dni zawsze zabieram ze sobą ocieplane rękawiczki materiału https://dotsport.pl/bieganie/craft-brilliant-ocieplane-rekawiczki-do-biegania-zolty.html oraz buff https://dotsport.pl/chusty-inov-8-wrag-30-blekitno-niebieska-i-malinowo-szara.html, który może zastąpić czapkę czy opaskę.
Dodano: 2016-11-26 18:22:59 Zgłoś nadużycie
Anonim
ja uwielbiam biegać a biorę power bomb bs farmu! :)
Dodano: 2014-11-17 14:18:53 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×