Bób w codziennej diecie

Bób króluje właśnie na polskich straganach. Ma mnóstwo wartości odżywczych i wyjątkowy specyficzny smak. Dowiedz się dlaczego warto włączyć go do letniej diety.

Bób w codziennej diecie

Bób w codziennej diecie

Bób najwięcej witamin ma niestety w skórce, którą często wyrzucamy. Bób zawiera dużo białka i węglowodanów. Oprócz tego znajdziemy w nim witaminy B1, B2, PP i witaminę C, oraz składniki mineralne takie jak: wapń fosfor, żelazo, magnez i  karoten (który pozytywnie wpływa na skórę, kości i zęby). Duża dawka błonnika, świetnie wpływa na funkcjonowanie przewodu pokarmowego i poprawia trawienie. Bób nie zawiera cholesterolu, dlatego polecany jest osobom z chorobami serca i krążenia.

Bób jest doskonałym składnikiem zdrowej diety. Dzięki swoim zasadotwórczym właściwościom, działa odkwaszająco na organizm. A co najważniejsze jest bardzo prosty w przygotowaniu - wystarczy ugotować go w osolonej wodzie z małą ilością masła i gotowe. Dlatego nie  jest trudno wprowadzić go do naszej diety, czas na działanie!

Przeczytaj również: 

Odkryj kaszę jaglaną 

Marketowa żywność 

Moc sezonu: wiosna 

Dodał(a): Ewa Nenko , Czwartek 09.08.2012 (aktualizacja: 2012-08-09)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Anonim
uwielbiam bób, jednak jest dosyć ciężkostrawny
Dodano: 2012-08-09 10:48:52 Zgłoś nadużycie
princessofchina
o tak, bób zdecydowanie króluje w mojej kuchni w czasie sezonu, wygrywa nawet z fasolką szparagową:) ja jednak gotuje go bez masła, a sole dopiero po odcedzeniu- dzięki temu zużywam mniej soli
Dodano: 2012-07-30 21:28:13 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×