Ciągle jest Ci zimno? Rozwiązaniem jest dieta rozgrzewająca - oto jej zasady

W zimie często mimo ciepłych ubrań i dobrej temperatury w domu dalej jest nam zimno. Skutecznym sposobem na taki problem może być zmiana diety na taką, która rozgrzeje nas od środka.

zimno2.jpg

Ciągle jest Ci zimno? Rozwiązaniem jest dieta rozgrzewająca - oto jej zasady

Wraz z porą roku powinna się także nieco zmienić nasza dieta. Choć wciąż opierać się ona powinna na pewnych fundamentach które nie są zmienne, to jednak pogoda na zewnątrz wymaga, by nieco zmodyfikować na plan żywieniowy.

Wielu ludzi, zwłaszcza kobiet, narzeka, że mimo ciepłego ubierania się i optymalnej temperatury w mieszkaniu jest im zimno. Powodem może być źle dopasowana dieta, która nie dostarcza nam wystarczających ilości ciepła. Oto jakie zasady powinniśmy zastosować, by nasza dieta była dietą rozgrzewającą.

Zobacz też: FAKTY I MITY NA TEMAT PRZEZIĘBIENIA I GRYPY

Ciepłe śniadanie

Wielu z nas zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważne jest, by zimą rano zjeść ciepłe śniadanie. Już na sam początek dnia dostajemy wtedy porządną dawkę ciepła i energii, która rozgrzewać nas będzie później. Sięgaj po produkty zbożowe, mają one w sobie dużo błonnika, magnezu i innych witamin, które są bardzo cenne.  

 

Warzywa i owoce

Tak, to jeden z tych niezmiennych fundamentów. Również w jesienno-zimowym okresie powinniśmy zadbać o ich odpowiednią ilość na naszych talerzach. Jednak głownie powinniśmy sięgać po warzywa kiszone i domowe przetwory. To właśnie ich organizm potrzebuje zimą. Jeśli przyrządzamy warzywa mrożone najlepiej jest je przygotować na parze, zachowują wtedy najwięcej witamin.

Zupy kremy

Zupy potrafią dobrze rozgrzać nas od środka, a zimą świetnie nadają się do tego wszelkiego rodzaju zupy kremy. Są gęstsze, bardziej sycące, dzięki czemu dostarczają więcej energii i kalorii do naszego organizmu, co zimą jest bardzo potrzebne, by nasze ciało miało siłę rozgrzewać się od środka.

zimno.jpg

Pamiętaj, by doprawiać dania rozgrzewającymi przyprawami

Regularne, małe posiłki

Latem możemy sobie pozwolić na to, by jeść 3-4 posiłki dziennie, gdyż przy dużych upałach nie odczuwamy zbytnio głodu. Jednak zimą jest wprost przeciwnie. Nasz organizm domaga się większej ilości jedzenia, by móc zgromadzić zapasy, które wykorzysta do ogrzania. Dlatego bardzo ważne jest, by oprócz lekkiego zwiększenia kaloryczności posiłków, pamiętać o ich regularności. Jeśli nasze ciało będzie miało "paliwo" do rozgrzania się, przestanie nam być zimno i nie trzeba będzie nosić rękawiczek, czy szalika po domu.

Zobacz też: IMBIR NA TRĄDZIK, BÓL GARDŁA LUB ŻOŁĄDKA? ZDECYDOWANIE TAK!

Rozgrzewające przyprawy

Zimą nie zapomnij dobrze doprawić przyrządzanych posiłków. Do długotrwałego rozgrzania się nie wystarczy tylko to, że jesz danie z którego unosi się gorąca para. By zagrzać się od środka odpowiednio dopraw danie takimi rozgrzewającymi przyprawami jak: czosnek, chrzan, pietruszka, musztarda, imbir, czy pieprz cayenne

Ciepłe napoje

Ciepłe napoje to podstawa. Ale tak jak potrawy nie powinny być one jedynie ciepłe dlatego, że zalane są gorącą wodą. Postaw na herbaty ziołowe, można nawet nabyć specjalne rozgrzewające mieszanki ziół, które wystarczy zaparzyć i pić regularnie. Jeśli pijesz ulubioną czarną herbatę lub kawę, dodaj do nich cynamonu, miodu lub odrobinę imbiru. Ich działanie rozgrzewające znacznie się wzmocni.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Poniedziałek 05.01.2015 (aktualizacja: 2015-01-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×