Co ćwiczyć, żeby mieć zdrowe serce?

10 aktywności fizycznych, które sprawią, że twoje serce będzie biło jak dzwon!

aktywnosci-fizyczne-na-lepsze-serce.jpgChcesz mieć serce zdrowe jak dzwon? Zacznij prowadzić zdrowy tryb życia. Banał? Niekoniecznie. Serce lubi czosnek, migdały, kasze, owoce i warzywa. A do tego zieloną herbatę i czerwone wino. Włącz te produkty do diety, a być może będzie Ci lżej na sercu. 

 Zobacz także: Najważniejsze informacje dotyczące treningu ABT

Postaw też na ruch. W końcu serce to jeden z najciężej pracujących mięśni w naszym organizmie. Będzie silniejszy i zdrowszy, jeśli będziesz go stale ćwiczyła. Wcale nie musisz być niezwykle wysportowana i umięśniona, nie to jest najważniejsze. Wystarczy, że od czasu do czasu dostarczysz swojemu sercu chwil zmęczenia, radości i euforii po ciężkim, dobrym treningu. Niech czasami zabije mocniej nie tylko z powodu przystojnego nieznajomego!

Zobacz także: Jak wyleczyć złamane serce?

Zobacz, jakie aktywności fizyczne są dobre dla Twojego serca i wybierz dyscyplinę dla siebie. Nie dość, że wzmocnisz swoje mięśnie, poprawisz pracę swojego serca, to jeszcze może zgubisz kilka kilogramów i na pewno będziesz weselsza! Takie treningi poprawiają humor - to sprawdzone! 

Oto 10 aktywności fizycznych na dobre serce:

  • JOGGING, BIEGANIE, KOLARSTWO, AEROBIC - zaleca się 30-minutowe treningi umiarkowanych ćwiczeń aerobowych 2-3 razy w tygodniu, żeby mieć zdrowe serce. 

  • WCHODZENIE PO SCHODACH - wykonując takie ćwiczenia w domu, pracy czy na zewnątrz trosce o dobre serce należy dążyć do tego, by uzyskać ok. 50-85 proc. maksymalnego poziomu tętna. 

  • TAI CHI - rytmiczne wykonywanie delikatnych ruchów ciała w skupieniu i pełnej koncentracji, połączone z ćwiczeniami oddechowymi może być korzystne dla serca. 

  • TANIEC - chociaż trudno to porównać z bieganiem, czy kolarstwem, to taniec także jest aktywnością fizyczną. Może nie zmęczycie się na niej tak jak na wspomnianych wcześniej treningach, ale zawsze jest to forma ruchu. Polecamy na dobre serce!

  • STRETCHING, PILATES, JOGA - ćwiczenia uspokajające, odprężające, mało wysiłkowe. Będą idealne na zdrowe serce dla osób, które nie lubią dyscyplin ze skoczną muzyką, na których pot leje się strumieniami. 

Przed zapisaniem się na którekolwiek z powyższych zajęć lepiej skontaktuj się z lekarzem - szczególnie, jeśli miałaś lub masz problemy z sercem. Nasze zestawienie kierujemy do osób zdrowych, które profilaktycznie chcą wzmocnić swoje serducho. 

Zobacz także: Jak w ciągu 100 lat zmieniała się moda fitness?

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Niedziela 04.10.2015 (aktualizacja: 2015-10-04)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Polecam wybranie albo stworzenie jakiegoś planu treningowego, który będzie zawierał różne ćwiczenia, na różne partie ciała itp. Ja mam ksiażkę Natalii Gackiej, która planuje to na pół roku, jak skończę pewnie wezmę coś nowego, albo zacznę od początku. W każdym razie warto robić coś więcej niż chodzić po schodach :)
Dodano: 2015-10-05 10:30:02 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×