Co i jak jeść, by przytyć? Oto kilka rad jak przybrać na wadze

Choć wiele osób zmaga się z nadwagą, są też takie, którym bardzo trudno przychodzi zwiększenie masy ciała. Oto kilka cennych rad, które pomogą Ci zdrowo przytyć.

co jeść by przytyć.jpg

Co i jak jeść, by przytyć? Oto kilka rad jak przybrać na wadze

Istnieje mnóstwo diet, które mają pomóc nam zrzucić zbędne kilogramy. Jednak mimo obiegowej opinii nie wszyscy zmagają się z problemem otyłości. Spora ilość osób ma wręcz odwrotny problem - nie są w stanie przytyć.

Okazuje się, że próba przybrania na wadze może być naprawdę kłopotliwa. Jednak tak jak w przypadku zbyt wielu kilogramów, tak i w przypadku niedowagi, właściwa dieta jest kluczem do osiągnięcia właściwej masy ciała.

Ilość posiłków

Przede wszystkim należy zadbać o to, by jeść regularnie. Najlepiej, by było to 5, a nawet 6 niewielkich posiłków. Ważne jest, by jeść o stałych określonych porach i trzymać się przynajmniej mniej więcej wyznaczonych godzin. Jedzenie co 3-4 godziny to najlepsza opcja dla tych, którzy chcą unormować swoją wagę.

co jeść by przytyć1.jpg

Racjonalne żywienie i dobór produktów to klucz do sukcesu

Co jeść?

Dobrze jest postawić po prostu na to, co się lubi. Osoby, które cierpią na brak apetytu powinny zacząć czerpać przyjemność z jedzenia, a nie da się tego osiągnąć, gdy je się to, co nam nie smakuje.

Dieta wysokokaloryczna, która ma pomóc przybrać na wadze powinna składać się z pełnowartościowego białka, które obecne jest w chudym mięsie, wędlinach, jajach, czy białym serze. Na naszych talerzach powinny znaleźć się także węglowodany złożone, takie jak kasze, pieczywo, czy makarony. Ważne jest też, by dieta była bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe, które dostarczymy do organizmu w postaci oleju z pestek słonecznika, czy oliwy z oliwek.

 

Zwiększanie apetytu i wolniejszy metabolizm

Głównym problemem osób, które nie mogą przybrać na wadze jest brak apetytu. Do swojej codziennej diety warto włączyć zatem produkty, które pobudzą nasze łaknienie. Szklanka soku warzywnego przed posiłkiem sprawi, że będziemy mieli większą ochotę na przyszykowany obiad.

Bardzo dobrze sprawdzi się także picie melisy, która posiada właściwości mogące zwolnić nieco nasz metabolizm. Po bardziej obfitym posiłku, jakim zazwyczaj jest obiad, dobrze jest pozwolić odpocząć organizmowi i zdrzemnąć się lub po prostu położyć na 20-30 minut.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Piątek 13.03.2015 (aktualizacja: 2015-03-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×