Co jeść, by polepszyć sobie humor? Oto dieta przeciw wiosenno-letniej chandrze! Cz. 1.

Myślałaś, że chandra może nas dopaść tylko w okresie jesienno-zimowym? Nic bardziej mylnego! Okazuje się, że wiosną i latem również jesteśmy narażone na okropny nastój, z którym trudno sobie poradzić. W odzyskaniu dobrego samopoczucia, może nam jednak pomóc dieta. Po jakie produkty warto zatem sięgać wiosną i latem? Podpowiadamy!

ahappywomandietmainmian2.jpg

Choć wiosną i latem promienie słoneczne powinny sprawić, że będziemy czuć się radosne i spełnione, często bywa, że właśnie w ciepłych i słonecznych miesiącach dopada nas długotrwałe przygnębienie. Dlaczego? Z różnych powodów. Niektóre z nas dołuje to, że znów nie zdążyłyśmy schudnąć do lata, inne przygnębiają się przemijaniem czasu, a jeszcze inne źle radzą sobie z upałem i traceniem dużej ilości wody z organizmu, które może prowadzić nawet do odwodnienia.

Sprawy nie ułatwia fakt, że część z naszych znajomych ma już urlopy i chwali się w mediach społecznościowych zdjęciami z ciepłych krajów, a my zmęczone do granic możliwości, złe i zapracowane, w upał siedzimy w klimatyzowanym biurze. 

Co można z tym wszystkim zrobić? Na pewno trzeba przemyśleć higienę własnego stylu życia i wprowadzić zmiany, zaczynając od... diety. To, co jemy przekłada się bowiem znacząco na to, jak się czujemy. Po jakie zatem produkty sięgać wiosną i latem, aby uniknąć chandry? 



Banany

Banany są bogate w potas i magnez, dlatego warto po nie sięgać w okresach przepracowania i zmęczenia. Co więcej, zwolennicy diet opartych na owocach twierdzą nawet, że banany potrafią w naszym organizmie zdziałać cuda, dostarczając nam potrzebnych dla zdrowia składników i mowa tu nie tylko o zdrowiu fizycznym, ale i psychicznym. 

Według niektórych dietetyków, banany traktowane jako przekąska i aktywność fizyczna, to najlepszy sposób na zdrowie i wewnętrzną równowagę. Oczywiście, pamiętajmy, że banany są również tuczące, dlatego nie sięgajmy po nie codziennie i na pewno nie wieczorami, ale od czasu do czasu - bananowa przekąska w porze lunchu będzie świetną alternatywą dla niezdrowego i napakowanego chemią batonika! Gęste, mrożone shake'i bananowe to także zdrowa alternatywa dla sklepowych lodów!


Soczewica

To pyszny dar natury, niestety często zbyt rzadko przez nas doceniany. Wiosną i latem, zamiast na obiad gotować mięso, warto na talerzu zapewnić sobie zdrową dawkę kwasu foliowego i dobrze przyswajalnego białka w postaci zdrowej soczewicy. Dodajmy, że soczewica przyda się nie tylko w diecie młodych kobiet, które pragną potomka. Polecamy ją także wszystkim osobom zmęczonym oraz przeciążonym spożywaniem zbyt dużej ilości mięsa. Soczewica będzie jego idealnym zamiennikiem, a do tego, dzięki jej spożywaniu, poczujemy się lżej!

zdjęcie: iStock  

Zobacz też: 



Dodał(a): Katarzyna Rydz-Korzenecka , Poniedziałek 29.05.2017 (aktualizacja: 2017-05-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Właśnie zrobiłam sobie koktajl z awokado i jarmużu. Trzeba oczyścić organizm. Zaczyna się sezon letni to wypadałoby się odchudzić. Już się naczytałam tyle o tym, ze chyba książkę napiszę. Ale z tych wszystkich porad wybrałam jagody acai, bo mają dość duże zastosowanie. Używałam kosmetyków na tych jagodach, teraz biorę iqacai. Wszystko w jednym. I mnie odchudzi, przyspieszając metabolizm, podobno skutecznie hamują apetyt i efektywnie spalają zbędną tkankę tłuszczową, więc spróbuję. Rower już wyciągnięty z piwnicy, już w użytku zamiast autobusu do pracy. Myślę jeszcze nad siłownią jakąś, żeby trochę sobie sylwetkę wyćwiczyć. Przyda się do skutecznego odchudzania.
Dodano: 2017-05-29 17:31:03 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×