Co jeść, by zmniejszyć dolegliwości PMS i te w trakcie okresu?

Zaraz przed miesiączką, a także w jej trakcie, bardzo często dopadają nas niemiłe dolegliwości. Jak sobie z nimi poradzić? Wystarczy odpowiednia dieta - zobaczcie.

okres.jpg

Co jeść, by zmniejszyć dolegliwości PMS i te w trakcie okresu? Oto kilka rad

Wiele kobiet dość ciężko znosi napięcie przedmiesiączkowe i samą miesiączkę. Bardzo często jednak nie jesteśmy świadome tego, że wystarczy kilka prostych zmian w diecie, a nawet te najcięższe dolegliwości mogą się znacząco zmniejszyć lub całkowicie ustąpić.

"Zajadanie" napięcia przedmiesiączkowego wcale nam nie pomaga, wręcz przeciwnie. Jednak to, na co mamy ochotę w trakcie i zaraz przed okresem należy traktować jako sygnał od naszego organizmu na to, czego nam najbardziej brakuje i co wymaga uzupełnienia.

Zobacz też: JAK WALCZYĆ Z BOLESNĄ MIESIĄCZKĄ?

Przygotuj się na PMS 

Aby zmniejszyć chwiejność emocjonalną, która towarzyszy napięciu przed miesiączką oraz w jej trakcie, najlepiej przed okresem sięgać po takie produkty bogate w białko i błonnik. Ciemne i pełnoziarniste pieczywo,  Dobrze jest także zrównoważyć dietę - najlepiej zastosować się do zasady: 3 posiłki i 2 przekąski. To pozwoli zrównoważyć poziom hormonów, a co za tym idzie, emocjonalna huśtawka będzie słabsza.

Czym zastąpić fast-foody i czekoladę?

Jeśli nagle nachodzi Cię ochota na jakiś fast-food, kawałek pizzy, czy słone przekąski to Twój organizm daje Ci sygnał, że poziom estrogenu, progesteronu i testosteronu spada, a to sprawia, że zmniejsza się ilość serotoniny i dopaminy. 

słone przekąski.jpg

Słone przekąski mogą zwiększyć dolegliwości

 

Aby przywrócić normalny poziom ciało pragnie jedzenia, które dostarczy mu odpowiednich składników, czyli skrobi i cukrów. Zamiast sięgać po tłuste jedzenie, które w dłuższej perspektywie wcale nie pomagają, lepiej jest zjeść takie produkty jak banany, nasiona słonecznika, masło orzechowe, czy inne produkty, które zawierają magnez. To pomoże podnieść poziom serotoniny i zaspokoi pragnienie naszego organizmu.

Zobacz też: 7 PROBLEMÓW Z OKRESEM, KTÓRYCH NIE POWINNAŚ BAGATELIZOWAĆ 

Obfity okres

Kiedy miesiączka nas już dopadnie, jej obfitość i ból, który towarzyszy również w pewnym stopniu zależą od naszej diety. Ciągłe latanie do łazienki z pewnością nie jest komfortowe...

Aby ograniczyć te problemy dobrze jest już w trakcie okresu sięgać po takie produkty jak soczewica, jabłka, płatki owsiane, czy orzechy. Pomogą one ustabilizować pracę jelit oraz hormony odpowiedzialne za krwawienia miesiączkowe.

 

Bolesne skurcze

Kiedy problem stanowi naprawdę bolesna miesiączka w naszej diecie powinny się znaleźć produkty bogate w "dobre" tłuszcze. Warto zatem sięgać po łososia, czy orzechy. Bardzo ważnej jest także, by dieta była zrównoważona.

Można zamiast zwykłej herbaty warto napić się naparu z ziół takich jak rumianek, czy melisa, które zmniejszają ból.

Zobacz też: JAKI MASZ TYP PMS I JAK GO ZAŁAGODZIĆ? 

Pamiętaj o nawadnianiu

Podczas okresu bardzo ważne jest, by się nie odwodnić. Odpowiednia ilość wody, którą powinno się wypić to około 2 litrów dziennie. Bardzo ważne jest, by pilnować tego podczas okresu, gdyż niedobór wody może znacząco nasilać dolegliwości.

Często bywa też tak, że odczuwamy większą senność i zmęczenia podczas miesiączki. Na takie dolegliwości może pomóc kubek ciepłej herbaty lub filiżanka kawy. Nie powinno się z nimi przesadzać, jednak ich wykluczenie z menu nie jest konieczne dla dobrego samopoczucia. 

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Czwartek 30.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-30)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×