Co jeść przed snem, aby dobrze spać?

Coraz więcej osób boryka się z bezsennością. Sprawdźcie, co warto spożywać przed snem, aby dobrze spać.

sen.jpg

Bezsenność skutkuje pogorszeniem koncentracji i po prostu zmęczeniem w ciągu dnia. Nie bez znaczenia na nasz sen jest to, co spożywamy przed położeniem się spać. Podstawą jest, aby kolacja nie była zbyt obfita, ponieważ po takowej będziemy czuli się ociężali. 

Najlepiej sięgnąć po węglowodany, które posiadają niski indeks glikemiczny, czyli będą długo i powoli spalane przez organizm. Należy zapomnieć o makaronach, białym pieczywie, czy słodyczach na kolację. W odstawkę powinny pójść także produkty wysokobiałkowe. 

Posiłek przed snem powinien być przede wszystkim lekki. W przeciwnym wypadku organizm długo go trawi, przez co wzrasta temperatura ciała i nie możemy zasnąć. Wskazane jest także unikanie ostrych przypraw. 

Jeżeli już musimy sięgnąć po tłuszcz, to należy unikać olejów z zawartością omega-6. Lepiej sięgnąć po np. olej lniany, czy tłuste ryby zawierające kwasy omega-3, poprawiające funkcjonowanie mózgu. 



Wydaje się wam, że alkohol ułatwia zasypianie? Samo zaśnięcie tak, ale już jakość snu sporo pogarsza, powodując płytszy sen i przebudzenia. 

Przed pójściem spać należy unikać także kofeiny, czyli oprócz kawy także kolorowych napojów, które ją zawierają. Kofeina działa bowiem nawet 6 godzin od jej spożycia. 

Przed pójściem spać należy zrezygnować również z wysiłku fizycznego, który nas pobudza. Aktywność powoduje wytwarzanie chociażby hormonów szczęścia, które skutecznie nie dają nam zasnąć. 



Zobaczcie także: 



Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock

Dodał(a): Anka P. , Niedziela 15.03.2015 (aktualizacja: 2015-03-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×