Co jeść, żeby mieć lepszą pamięć?

Sprawdźcie, o jakie produkty warto uzupełnić swoje codzienne menu.

dieta-na-lepsza-pamiec.jpgChciałabyś zapamiętywać wszystko w mig, by nowe słówka z języków obcych same "wchodziły Ci do głowy"? Sposobów na poprawę pamięci jest wiele. Jednym z najprostszych wydaje się odpowiednia dieta. Wystarczy, że do swojego codziennego jadłospisu dołączysz kilka konkretnych produktów, a zapamiętywanie zacznie przychodzić Ci dużo łatwiej. Nie są to produkty ani drogie, ani trudno dostępne, co znacznie ułatwia sprawę. 

Zobaczcie, co jeść, żeby mieć lepszą pamięć - jakie produkty włączone do diety pozwolą wam cieszyć się dobrą pamięcią przez długi czas.

 Zobacz także: Dieta piękności - co jeść, żeby wyglądać ładnie?

CO JEŚĆ, ŻEBY MIEĆ lepszą pamięć? 

  • PRODUKTY BOGATE W GLUKOZĘ - To składnik niezbędny dla prawidłowej pracy mózgu (a do tego jaki dobry - sama słodycz!). Najlepiej rozpocząć dzień od zjedzenia kanapki z miodem, czy wypicia kawy lub kakao z dodatkiem czegoś słodkiego. 

  • WODA - Tylko nawodniony organizm jest w stanie dobrze przyswajać wszelkie informacje. Woda pobudza krążenie, zapewnia dostawę tlenu i składników odżywczych, dlatego nie powinno się o niej... zapominać! 
  • PRODUKTY BOGATE W POTAS I CYNK - Hipokamp, czyli ośrodek pamięci potrzebuje tych dwóch składników do sprawnej pracy, dlatego warto dołączyć do swojej diety np. przekąski w postaci orzechów czy nasion. 
  • PRODUKTY BOGATE W KWASY OMEGA-3 - Kwasy omega-3 mają duży wpływ na nasze zdolności intelektualne, dlatego warto jeść dużo ryb (zwłaszcza łososia, makrelę, tuńczyka) i pić tran. 
  • PRODUKTY BOGATE W WITAMINĘ B - Witaminy te są odpowiedzialne za budowanie komórek nerwowych, które z kolei zapewniają sprawną komunikację między neuronami. Szukaj tych witamin w mleku, fasolce szparagowej, grochu i kaszach. 
  • MIĘSO I/LUB SOJA - Mięso jest ważnym składnikiem, bo za sprawą witaminy B12 sprzyja koncentracji mózgu. Niemniej, jeśli jesteś wegetarianką czy weganką, zawsze możesz je zastąpić soją, która z także zawiera substancje sprzyjające poprawie pamięci. 

Powyższe wskazówki są podpowiedzią, na które składniki odżywcze powinnyście zwrócić szczególną uwagę, jeśli chcecie mieć lepszą pamięć. A jeśli od jakiegoś czasu macie trudności z zapamiętywaniem, zalecamy wizytę u lekarza. Może problem jest o wiele poważniejszy niż wam się wydaje?

Zobacz także: 5 aplikacji na telefon, które warto mieć

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Środa 25.11.2015 (aktualizacja: 2015-11-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×