Co należy robić, aby utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu?

Do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu niezbędne jest utrzymywanie właściwej gospodarki cennych składników odżywczych. Część z nich organizm sam wytwarza, inne muszą być mu dostarczane np. z pożywienia. Dla właściwego działania wielu narządów w ludzkim organizmie potrzebny jest cholesterol. Niemniej jego nadmiar może być szkodliwy dla zdrowia, a nawet życia. Jak zatem utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu?

Co należy robić, aby utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu?

Co należy robić, aby utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu?


Ile cholesterolu powinno znajdować się we krwi człowieka?

Aby sprawdzić, czy mamy odpowiedni poziom cholesterolu we krwi, należy wykonać badanie laboratoryjne, najlepiej, z podziałem na dobry i zły cholesterol, czyli HDL i LDL. Jeśli tego drugiego będzie zbyt wiele, będziemy musieli uczynić wszystko, aby go zredukować. „Zdrowy” poziom całkowitego cholesterolu we krwi określa się maksymalnie jako przedział od 114 do 200 mg/dl. U dorosłego człowieka powinno być najlepiej do 50 mg/dl cholesterolu HDL u kobiety i 40 mg/dl u mężczyzny. Bez względu na płeć, w organizmie nie powinno być więcej niż 100 mg/dl cholesterolu LDL.
Cholesterol stanowi budulec komórek i hormonów. Jego niedobór, podobnie jak nadmiar, może stanowić realne zagrożenie dla funkcjonowania organizmu człowieka. Nieleczony nadmierny poziom cholesterolu LDL powoduje tworzenie się w żyłach i tętnicach złogów tłuszczowych, które prowadzą do zapchania się światła naczyń krwionośnych, a w konsekwencji do zawału lub udaru mózgu. Cholesterol jest przyczyną rozwoju choroby miażdżycowej naczyń krwionośnych. Jak obniżyć cholesterol i nie narażać się na groźne schorzenia?

Zdrowe nawyki

Najczęściej z wysokim poziomem złego cholesterolu walczą osoby z nadwagą albo otyłe, które nie uprawiają żadnej aktywności fizycznej oraz stosują złą dietę. Nadużywanie alkoholu czy palenie papierosów również zwiększa prawdopodobieństwo zachorowania na miażdżycę żył wywołaną zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Wytaczając walkę wysokiemu cholesterolowi trzeba więc wiele zmienić w swoim życiu. W pierwszej kolejności powinniśmy rzucić palenie i ograniczyć spożywanie wysokoprocentowych alkoholi. Warto żyć aktywniej. Zamiast odpoczywać w niedzielne popołudnia na kanapie przed telewizorem, można spacerować, biegać czy pływać. Należy robić cokolwiek, co będzie wymagało od nas większej aktywności fizycznej. Na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi wpłynie również stosowanie odpowiedniej suplementacji preparatami takimi, jak Cholester, który reguluje poziom tego składnika w organizmie. Nie bez znaczenia pozostaje zdrowa dieta, bogata w pełnoziarniste produkty, owoce, warzywa, ryby morskie i oleje roślinne. Dzięki niej można w sposób naturalny zadbać o właściwy poziom cholesterolu we krwi.

Źródło/Foto: Mat. prasowe




Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Wtorek 20.05.2014 (aktualizacja: 2014-05-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
Jak tu się zdrowo odżywiać, kiedy na każdym kroku mamią nas wszelkiego rodzaju fast foody? Najprościej odpowiedzieć omijać je, ale to nie takie proste. Nie zawsze jest czas na sensowny obiad.
Dodano: 2014-05-28 08:40:59 Zgłoś nadużycie
Anonim
Kiedy powinno się zacząć regularnie sprawdzać poziom cholesterolu? Byłam ostatnio na badaniach kontrolny i usłyszałam że jestem za młoda :O
Dodano: 2014-05-27 20:30:31 Zgłoś nadużycie
Anonim
Choruję na miażdżycę kończyn dolnych a cholesterol mam w normie. Wiem powodem jest to, że jestem nałogowym palaczem od 4o lat. Jak z tego wynika cholesterol nie jest jedyną przyczyną chorób, które mu się tak chętnie przypisuje.
Dodano: 2014-05-26 21:44:10 Zgłoś nadużycie
Anonim
Co robić?
Najlepiej się nie starzeć, wiele do rzeczy nie ma dieta ani styl życia.
Dodano: 2014-05-26 18:35:28 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×