Co nam grozi, gdy śpimy za dużo?

Zbyt mała ilość snu z pewnością nie działa na nas dobrze. Okazuje się jednak, że jeśli śpimy za długo, tez nie ma to na nas korzystnego wpływu. Co może nam grozić, gdy nasz sen trwa zbyt długo?

długi sen.jpg

Co nam grozi, gdy śpimy za dużo?

 

Wszyscy już dobrze wiemy, że niedobór snu może bardzo negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Jednak okazuje się, że kiedy śpimy zbyt długo też nie ma to dobrych skutków, wręcz przeciwnie. Oto co nam grozi, gdy nasz sen nie trwa tyle ile powinien.

Zwiększone ryzyko depresji

Kiedy śpimy zbyt długo sami dołączamy dobrowolnie do grupy osób, u których ryzyko wystąpienia depresji jest większe. Badania przeprowadzone w 2014 roku pokazały, że osoby śpiące powyżej 9 godzin dziennie aż o połowę zwiększały ryzyko wystąpienia dziedzicznej depresji.

 

Zmniejszenie sprawności mózgu

Sypiając zbyt dużo sprawiamy, że nasz mózg może zmniejszyć swoją sprawność. Naukowcy przeprowadzający w 2012 roku badania na kobietach dowiedli, że u osób, które spały ponad 9 godzin każdej nocy zauważono zmiany w mózgu, które były równe z postarzeniem się o 2 lata.

Zobacz też: 5 RZECZY, O KTÓRYCH KAŻDY Z NAS POWINIEN POMYŚLEĆ SOBIE PRZED SNEM 

Może utrudniać zajście w ciążę

Złe nawyki snu mogą prowadzić do zmian w rytmie hormonalnym naszego ciała, a także w cyklach miesiączkowych. Przy takich wahaniach znacznie trudniej jest starać się o dziecko. Badania przeprowadzone w 2013 roku w Korei pokazały, że odsetek ciąż u kobiet, które spały od 9 do 11 godzin dziennie, był najmniejszy.

długi sen.jpg

Zbyt długi sen może szkodzić tak samo jak za krótki

 

Zwiększone ryzyko cukrzycy

Okazuje się, że osoby, które nałogowo lubią pospać znacznie dłużej niż powinny, czyli ponad 8 godzin dziennie, zwiększały ryzyko wystąpienia u siebie cukrzycy typu 2 aż o połowę. Lepiej więc pospać odrobinę krócej niż zazwyczaj niż później walczyć z chorobą.

Zobacz też: CO ZROBIĆ, BY NASZ SEN BYŁ ZNACZNIE LEPSZY? OTO KILKA CENNYCH RAD 

Przyrost wagi ciała

Zbyt długi sen może przyczyniać się do przyrostu nawet 5 kg masy ciała. Jeśli zatem walczymy z nadwagą lub próbujemy pozbyć się zbędnych kilogramów, powinniśmy kontrolować ilość naszego snu. Długie spanie przyczynia się bowiem do nadwagi i otyłości i zdecydowanie nie pomaga w walce o szczupłą sylwetkę.

Zwiększone ryzyko chorób serca

Jeżeli dziennie śpimy ponad 8 godzin niestety narażamy się na to, że dopadną nas poważne choroby serca. Długi sen sprawia, że ryzyko wystąpienia dusznicy lub choroby wieńcowej jest większe, dlatego warto zastanowić się nad ilością godzin spędzonych w łóżku.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Sobota 21.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-21)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×