Co trzeba zrobić, by spalić kilogram tłuszczu?

Osiągniecie wymarzonej sylwetki to ciężka praca. Co tak naprawdę trzeba zrobić i ile wysiłku włożyć, by spalić jeden kilogram tłuszczu?

Co trzeba zrobić, by spalić kilogram tłuszczu?

Co trzeba zrobić, by spalić kilogram tłuszczu?

Jak we wszystkim, tak i przy dążeniu do osiągnięcia idealnej sylwetki trzeba się mocno napracować, by zobaczyć efekty. Ile wysiłku musimy włożyć w to, by spalić tylko jeden kilogram tłuszczu?

Choć trenerzy personalni, jak przykładowo Ewa Chodakowska, zgodnie twierdzą, że podczas starań o szczupłą i piękną sylwetkę wagę powinno się odstawić na bok, to jednak właśnie zmniejszająca się liczba na kalkulatorze tego urządzenia, często jest najlepszą motywacją do pracy. 

Efekty wizualne i realne dostrzeganie spadku wagi, które potwierdza waga, na której staniemy, sprawiają, że od razu nasza wola walki staje się silniejsza. Choć często przez pierwszy okres pozbywamy się z naszego organizmu głównie wody, malejąca waga cieszy i zadowala. Jednak na początku z utratą tłuszczu nie ma to żadnego związku.

jak spalić 1 kg_2.jpg

Spalenie kilograma tkanki tłuszczowej nie jest takie proste

Jak bardzo trzeba się napracować, by spalić jeden kilogram odłożonego w naszym ciele tłuszczu?

By pozbyć się kilograma tłuszczu, trzeba spalić około 7 tys. kcal. Wiadomo, znacznie łatwiej przychodzi nam zjedzenie takiej ilości kalorii niż ich spalenie.

Tempo i ilość spalanych kalorii w dużej mierze zależą od tego jaka jest nasza aktualna waga i zrost. Dzięki tym czynnikom oblicza się wartość BMI, która potrzebna jest, by ustalić dokładny czas i intensywność danej czynności, która jest potrzebna do spalenia jednego kilograma tkanki tłuszczowej.

Jak to wygląda w przypadku kobiety o średniej wadze 72 kg, wzroście 160 cm i BMI w przedziale 28-29? Otóż by spalić 1 kg tłuszczu musi ona wykonywać różne aktywności przez taki własnie czas:

Bieganie - 10 godzin

Jazda na rolkach - 16,5 godziny

Trening na orbitreku - 15 godzin

Skoki na skakance - 14 godzin

Zajęcia fitness - 18 godzin

Pływanie - 16 godzin

Taniec - 24 godziny 

Trening na stepperze - 16 godzin

Aqua aerobic - 22 godziny

Marsz - 23 godziny

Warto zatem zastanowić się zanim zjemy kolejnego pączka czy wypijemy następną szklankę coli... 

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Środa 19.11.2014 (aktualizacja: 2014-11-19)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×