Co zrobić, by nasz sen był znacznie lepszy? Oto kilka cennych rad

Wystarczająca ilość snu nie jest jedyną rzeczą, dzięki której nasz sen jest naprawdę dobry. Poznajcie kilka ważnych zasad, które zapewnią wam dobry sen.

Jak poprawić jakość snu.jpg

Co zrobi, by nasz sen był znacznie lepszy? Oto kilka cennych rad

Sen to jedna z najważniejszych rzeczy, która wpływa na nasze zdrowie, samopoczucie i wygląd. Nie można go zatem lekceważyć i trzeba zadbać o to, by był jak najlepszy. Co zrobić, by poprawić jakość naszego snu? Okazuje się, że jedynie odpowiednia długość naszego snu nie wystarczy. Trzeba także zwrócić  na kilka innych aspektów, dzięki temu po nocy nie będziemy się budzić zmęczeni.

Ważne są 2 godziny przed snem

Sen nie zaczyna się wtedy, gdy kładziemy się do łóżka. Już około 2 godziny wcześniej powinniśmy stopniowo przygotowywać się do snu. Aby zacząć dobrze sypiać najpierw zwróć uwagę na to co robisz przed snem. Choć może ciężko w to uwierzyć, to właśnie często przez złe nawyki przed snem mamy problemy z zaśnięciem, a rano budzimy się zmęczeni.

Praca i inne "łóżkowe" nawyki

Kiedy łóżko kojarzy Ci się z pracą, sprawdzaniem poczty, notatkami, przeglądaniem kolejnych statystyk, czy śledzeniem portali społecznościowych, nie możesz się w nim dobrze zrelaksować i wypocząć. Łóżko naprawdę powinno służyć do spania i seksu, a nie do pracy. Tak, pozornie taka praca w łóżku jest wygodna, ale bardzo mocno wpływa później na jakość naszego snu.

Zobacz też: KOLEJNA BEZSENNA NOC

dobry sen2.jpg

Dobry jakościowo sen to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia

Przestań jeść i pić alkohol zaraz przed zaśnięciem

Bardzo często słyszy się, że jedna lampka wina przed snem pomaga zasnąć. Niestety jest to mit, o którym w końcu czas zapomnieć. Alkohol może i pomoże Ci szybko zasnąć, ale Twój sen będzie płytki i zupełnie nie pozwoli Ci wypocząć, a przecież nie o to chodzi. To samo dotyczy się jedzenia. Jeśli sięgasz nawet po zdrową przekąskę zaraz przed snem nie licz na to, że będziesz dobrze spać.

Rozstań się z laptopem i telewizją przed snem

Jeśli naprawdę chce się wyspać i nie budzić się zmęczonym, odstaw laptopa, telewizję, telefon, czy tablet pół godziny przed snem. To naprawę ma wpływ na nasz organizm i znacznie pogarsza jakość snu. Poświęć ten czas na relaks, na to, by się odstresować i przygotować do spania. Zobaczysz, że to naprawdę przyniesie Ci duże korzyści. 

Zobacz też: ILE POWINNIŚMY SPAĆ? 

Zerwij ze złymi przyzwyczajeniami

Kiedy już uświadomisz sobie co jest dla Ciebie niekorzystne i źle wpływa na jakość Twojego snu czas powoli wyeliminować i zmienić złe przyzwyczajenia. Tak naprawdę tylko w ten sposób realnie wpłyniesz i poprawisz jakość Twojego snu. A dobry sen to znacznie lepsza koncentracja w ciągu dnia.

 

Te proste, ale naprawdę istotne zmiany jakie zaprowadzisz naprawdę przyniosą zdumiewające skutki. Wszyscy wciąż narzekamy na to, że jesteśmy zmęczeni i nie mamy czas, a tak naprawdę wystarczy kilka małych zmian, by w końcu każdego ranka budzić się i być naprawdę wypoczętym. 

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 13.01.2015 (aktualizacja: 2015-01-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×