Czy chcąc schudnąć musimy całkowicie zrezygnować z węglowodanów?

W naszej świadomości istnieje przekonanie, że chcąc schudnąć musimy pozbyć się węglowodanów z naszej diety. Czy jest to jednak prawda? Zobacz co mówią naukowcy.

węglowodany.jpg

Czy chcąc schudnąć musimy zrezygnować całkowicie z węglowodanów?

Kiedy mówimy o odchudzaniu pierwszą naszą myślą jest zazwyczaj eliminacja węglowodanów. Te składniki kojarzą nam się jedynie ze zbędnymi kaloriami, które zaspokajają nasz głód jedynie na chwilę. Czy to jednak prawda? 

Pieczywo, makarony i inne produkty, które zaliczają się do grupy węglowodanów są automatycznie usuwane z diety większości osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. W naszym społeczeństwie panuje bowiem przekonanie, że węglowodany to samo zło - dostarczają do naszego organizmu mało wartości odżywczych, a dużo kalorii. Badania pokazują jednak, że problem nie do końca leży w samych produktach, a w tym jaką spożywamy ich ilość.

 

- Problem leży w tym, że ludziom łatwiej jest wyrzucić z diety całe kategorie produktów niż je tylko ograniczyć. Po wyeliminowaniu chleba mówią, że czują się lepiej i zauważają stratę kilogramów, ale poczuliby się też tak, gdyby tylko jedli węglowodany w umiarkowanych ilościach. Nie ma żadnych naukowych przesłanek, by całkowicie rezygnować z pieczywa czy roślin strączkowych - mówi prof. Marion Nestle, która jest specjalistką do spraw żywienia i zdrowia na Nowojorskim Uniwersytecie.

Zobacz też: CZY JEDZENIE CHILLI MOŻE CHRONIĆ NAS PRZED OTYŁOŚCIĄ I POMÓC ZRZUCIĆ ZBĘDNE KILOGRAMY? 

Aby poczuć się nasyconym jedząc węglowodany, potrzeba zjeść ich solidną porcję i w tym leży cały problem. To właśnie staje się zazwyczaj przyczyną tego, że bardzo często przesadzamy z ilością tych produktów. Niestety węglowodany zawierają także cukry, które są szybko metabolizowane i potrafią ekspresowo podnieść poziom glukozy w naszym organizmie, jednak skok ten jest krótki, co sprawia, że za chwilę znów odczuwamy głód.

Naukowcy uważają jednak, że całkowita eliminacja węglowodanów nie jest dobrym rozwiązaniem. Pełnoziarniste pieczywo, czy rośliny strączkowe powinny być obecne w naszej diecie nawet wtedy, kiedy walczymy o szczupłą sylwetkę. Sedno, to spożywać je w odpowiednich ilościach.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Piątek 13.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×