Dieta antydepresyjna. Zobacz, co jeść, aby uniknąć złego samopoczucia!

Okazuje się, że dzięki wprowadzeniu do diety konkretnych produktów, możemy uniknąć depresji. Zobacz, jak powinnaś zmienić swoje menu!

dietaantydepres.jpg

Prawidłowa dieta może znacząco wpłynąć na zaburzenia nastroju. Wiele osób zmagających się z depresją czy ze zwykłą, zimową chandrą, nie zdaje sobie jednak z tego sprawy. Oto produkty, które jak najszybciej powinny znaleźć się w Twojej diecie!

1. Czekolada. Oczywiście warto spożywać ją z umiarem. Najlepiej sięgać po gorzką czekoladę. Wystarczy kilka kostek dziennie, aby dostarczyć organizmowi niezbędną ilość witamin z grupy B, magnezu i składników mineralnych. Zawarte w czekoladzie teobromina i kofeina poprawiają dotlenienie kory mózgowej i pozytywnie wpływają na układ krążenia.

2. Białko. Znajdziesz je głównie w mięsie, które zawiera wiele aminokwasów. Podnoszą one chęć do działania i zwiększają aktywność.

3. Produkty kuchni śródziemnomorskiej. Są nie tylko pyszne, ale również zawierają kwas foliowy, którego przeciwdepresyjne działanie udowodniono naukowo! Ryby są bogate w  kwas DHA i EPA, które są pochodnymi kwasów omega. Właściwa ilość kwasów w organizmie chroni przed rozwojem depresji. Oprócz ryb i owoców morza, w Twojej diecie powinny znaleźć się warzywa.

4. Tryptofan. To cenny aminokwas, którego nie jesteśmy w stanie wyprodukować sami w dostatecznej ilości. Jeśli w naszej diecie jest go mało, mózg produkuje mniejszą ilość serotoniny. Tryptofan znajdziesz w chlebie razowym, mleku, żółtym serze czy jajkach.

Oprócz produktów, które powinnaś włączyć do swojej diety, istnieją również składniki, których lepiej unikać. Jedzenie słodyczy to dobry sposób na pozbycie się zmęczenia, jednak tylko na chwilę. Nie zajadaj się tłustymi potrawami, które sprawiają, że czujesz się ociężała. Unikaj palenia papierosów, a nawet towarzystwa osób palących- dym papierosowy, oprócz tego, że jest bardzo szkodliwy, powoduje senność.  Staraj się pić jak najmniej kawy- jej działanie odczujesz tylko przez chwilę, a organizm będzie musiał zmagać się  z jeszcze większym zmęczeniem. Zadbaj o regularny sen. Pamiętaj, że Twój styl życia ma ogromny wpływ na zdrowie fizyczne, ono natomiast bezpośrednio przekłada się na kondycję psychiczną.

Zdjęcie: iStock 



Dodał(a): Alicja Bartosiak , Piątek 03.02.2017 (aktualizacja: 2017-02-03)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×