Dieta antyrakowa

Czy wiesz, że odpowiednio skomponowana dieta może uchronić Cię przed zachorowaniem na raka? Przeczytaj porady i sprawdź, w które produkty warto zainwestować, a których lepiej unikać!

dieta antyrakowa

Składniki posiłków, które przygotowujesz każdego dnia mają określony wpływ na Twój organizm. Prawidłowo skomponowane potrawy mogą przyczynić się do poprawy Twojego stanu zdrowia. Poniżej znajdziesz podpowiedzi, które produkty uchronią Cię przed zachorowaniem na nowotwór, a które wbrew powszechnemu przekonaniu wcale nie zagwarantują Ci poprawy zdrowia.

Ryby

Powszechnie panuje przekonanie o dużych zaletach odżywczych ryb. Po przeanalizowaniu wyników badań, okazuje się jednak, że tylko nieliczne z nich są w stanie potwierdzić zmniejszenie zachorowalności na raka okrężnicy o ok. 3-4%. W dodatku spożywanie ryb nieznanego pochodzenia może spowodować, że w raz z nim będziemy wchłaniać duże ilości metali ciężkich.


Mięso

W obliczu wielkich epidemii, takich jak choroba wściekłych krów czy świńska grypa, na usta ciśnie się pytanie: Jeść mięso czy jednak z niego zrezygnować? Zawarte w mięsie żelazo może pobudzać wydzielania substancji prozapalnych, które mogą przyśpieszyć proces choroby nowotworowej. Dieta bogata w tłuszcze nasycone, czyli te pochodzenia zwierzęcego, sprzyja powstawaniu w organizmie raka jelita grubego, a także raka jajników i piersi.


Nabiał


Według badań częste spożywanie produktów mlecznych przyczynia się do zwiększenia zachorowalności na raka prostaty u mężczyzn. Nabiału nie powinny z kolei unikać kobiety, zwłaszcza karmiące oraz po menopauzie, ponieważ właśnie wtedy zapotrzebowanie na tego typu składniki żywieniowe jest u nich największe.


Owoce i warzywa


Warzywa i owoce to Twoim sprzymierzeńcy w trosce o zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia. Dlatego też powinnaś jeść ich jak najwięcej. Najbardziej wartościowe są świeże i surowe. Oczywiście te gotowane również zmniejszają ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.


Napoje

Najlepiej, jeżeli będziesz codziennie w dużych ilościach piła niegazowaną wodę mineralną. Właściwości antyrakowe mają również soki wyciśnięte ze świeżych owoców, jak również soki warzywne. Postaw na picie soków z czerwonych buraków (dla uatrakcyjnienia smaku możesz zmieszać je z jabłkami). Oczywiście istnieją również napoje niekorzystnie działające na Twoje zdrowie. Nadużywanie produktów alkoholowych przyczynia się do powstawania raka jamy ustnej, przełyku lub gardła.




Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Korzystałam z książki "Prawdziwa dieta antyrakowa" prof. Davida Khayata

Wydawnictwo Otwarte



Przeczytaj również:

Przechytrzyć cukrzycę

Wrogowie i sprzymierzeńcy odporności




Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 13.03.2012 (aktualizacja: 2012-03-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
no name
U mnie wszystko jest :) mieso, ryby i warzywa sa na pierwszym glownym miejscu :)
Dodano: 2012-03-13 23:08:14 Zgłoś nadużycie
nick6
Mięsa mogłoby dla mnie nie być - jadam czasami ,ale nabiał to obowiązkowo co dzień...! :)
Dodano: 2012-03-13 11:14:13 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×