Dieta dla mózgu - co jeść, żeby lepiej myśleć

Zobaczcie, jak podkręcić pracę mózgu!

dieta-dla-mozgu.jpgChciałybyście lepiej myśleć, łatwo się koncentować i zapamiętywać wszystko w mig, bez większego wysiłku? Chociaż sposobów na poprawę pamięci i podkręcenie pracy mózgu jest wiele, to chyba najprostszym i najprzyjemniejszym jest po prostu włączenie do swojego codziennego jadłospisu kilku produktów.

 Zobacz także: Jak szybko poprawić pamięć? Prosty trik

Wystarczy jeść konkretne grupy produktów, by napędzić swój mózg do jeszcze lepszej, bardziej efektywnej pracy. Okazuje się, że odpowiednie dieta może zdziałać cuda i być najlepszym paliwem dla Waszego mózgu.

"Konkretne produkty", o których piszemy są łatwo dostępne i w 100 proc. legalne (mogliście mieć wątpliwości, w końcu piszemy o nich, że są takie super!). Być może znacie je wszystkie i dość często spożywacie - w takim razie może obejdzie się bez prawdziwej rewolucji a wystarczą niewielkie zmiany w Waszym codziennym menu. 

Zobaczcie, co jeść, żeby mieć lepszą pamięć, szybciej zapamiętywać i lepiej myśleć - jakie produkty włączone do diety będą paliwem dla Waszego mózgu i przygotują go do ciężkiej umysłowej pracy. 

1. DIETA DLA MÓZGU - CO JEŚĆ?

  • PRODUKTY BOGATE W GLUKOZĘ - To składnik niezbędny dla prawidłowej pracy mózgu (a do tego jaki dobry - sama słodycz!). Najlepiej rozpocząć dzień od zjedzenia kanapki z miodem, czy wypicia kawy lub kakao z dodatkiem czegoś słodkiego. Chociaż z takimi słodkościami też nie należy przesadzać. Warto uzupełnić dietę o zdrowe źródła glukozy, takie jak nasiona, kasze, ziemniaki czy soczewicę. 

  • PRODUKTY BOGATE W POTAS I CYNK - Hipokamp, czyli ośrodek pamięci potrzebuje tych dwóch składników do sprawnej pracy, dlatego warto dołączyć do swojej diety np. przekąski w postaci orzechów czy nasion, winogron, bananów czy pestek dyni. 

  • PRODUKTY BOGATE W KWASY OMEGA-3 - Kwasy omega-3 mają duży wpływ na nasze zdolności intelektualne, dlatego warto jeść dużo ryb (zwłaszcza łososia, makrelę, tuńczyka) i pić tran. 

  • PRODUKTY BOGATE W WITAMINĘ B - Witaminy te są odpowiedzialne za budowanie komórek nerwowych, które z kolei zapewniają sprawną komunikację między neuronami. Szukaj tych witamin w mleku, fasolce szparagowej, grochu i kaszach. 

  • MIĘSO I/LUB SOJA - Mięso jest ważnym składnikiem, bo za sprawą witaminy B12 sprzyja koncentracji mózgu. Niemniej, jeśli jesteś wegetarianką czy weganką, zawsze możesz je zastąpić soją, która z także zawiera substancje sprzyjające poprawie pamięci.

  • WODA - Tylko nawodniony organizm jest w stanie dobrze przyswajać wszelkie informacje. Woda pobudza krążenie, zapewnia dostawę tlenu i składników odżywczych, dlatego nie powinno się o niej... zapominać!

Powyższe wskazówki mogą być dla Was podpowiedzią, na które składniki odżywcze powinnyście zwrócić szczególną uwagę, jeśli chcecie podkręcić pracę swojego mózgu, szczególnie przed ważnymi egzaminami. A jeśli od jakiegoś czasu macie trudności z pamięcią, kojarzeniem faktów czy koncentracją - udajcie się lekarza.

Zobacz także: 4 sposoby na poprawę pamięci

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 08.03.2016 (aktualizacja: 2016-03-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Na pamięć i koncentrację oprócz spożywania orzechów polecam pić sok z owocu granatu, buraka i winogron. Mi taki sok pomaga więc polecam. Więcej o sokach i ich działaniu można przeczytać na terapiasokami.pl.
Dodano: 2017-08-28 12:37:59 Zgłoś nadużycie
Anonim
odkąd pamietam borykalam się z nadwagą i teraz mimo że stosuje nowy suplement 2 tygodnie mogę już go polecać każdej która ma taki problem jak ja miałam. Polecam Slimcea bo to pierwszy suplement który w takim stopniu wspiera moją kurację odchudzająca. Schudłam już 2kg przez 2 tygodnie.
Dodano: 2016-03-09 11:28:59 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×