Dieta, która odejmie Ci lat!

Oto czterotygodniowy program, dzięki któremu wypiękniejesz i mimochodem zgubisz 4 kilogramy. Efekty będą jeszcze lepsze, jeśli kurację połączysz z lekkim treningiem rozciągającym.

Dieta, która odejmie Ci lat!

Na pewno słyszałaś o dobrych bakteriach (probiotykach), które zapobiegają problemom trawiennym. Teraz naukowcy zaskoczyli nas nowymi informacjami – dobre bakterie mają też wpływ na nasz wygląd! Dbają o skórę, zapobiegają jej przesuszeniu i stanom zapalnym. Ze względu na te zalety amerykańscy żywieniowcy postanowili włączyć je do zbilansowanej diety i tak powstała kuracja probiotyczna, która odchudza i odmładza.
Zastosowanie jej nie będzie wyrzeczeniem, zwłaszcza jeśli lubisz jogurty, twarożki, kefiry i maślankę. Te produkty będą bowiem najważniejszymi punktami twojego żywieniowego programu. Oprócz nich w nowej diecie znajdą się też płatki owsiane, banany, pory, groszek cukrowy i fasolka szparagowa – to produkty zawierające prebiotyki, czyli składniki, które są idealną pożywką dla dobrych bakterii.

Dieta poprawiająca urodę byłaby nieskuteczna, gdyby nie dostarczała również antyoksydantów: beta-karotenu (marchew, papryka czerwona, szpinak, melon), witaminy C (czarna porzeczka, truskawki i cytrusy) oraz witaminy E (olej słonecznikowy, nasiona i orzechy). To znani od dawna strażnicy młodości – neutralizują działanie wolnych rodników odpowiedzialnych za starzenie się skóry. Jeden z antyoksydantów, witamina C, ma też dodatkowe działanie przeciwzmarszczkowe – pobudza tworzenie kolagenu i elastyny odpowiadających za sprężystość skóry. W odmładzającej diecie nie może też zabraknąć kukurydzy, sałaty i szpinaku zawierających naturalne barwniki (luteinę i zeaksantynę), które redukują szkody wyrządzone przez promienie UV. Równie ważne jak dobre bakterie i witaminy są nienasycone kwasy tłuszczowe poprawiające nawilżenie skóry. Ich najlepszym źródłem będą oleje, pestki i orzechy. Prezentujemy przykładowe jadłospisy ułożone zgodnie z zasadami diety probiotycznej.

Dieta, która odejmie Ci lat!
ODMŁADZAJĄCE MENU

Dzień I

Śniadanie: Jajecznica z 2 jajek, plaster wędzonego łososia (ok. 30 g), sałata na kromce pełnoziarnistego pieczywa i woda mineralna.

II śniadanie: Jogurt naturalny z łyżką orzechów laskowych, jabłko.

Lunch:2–3 owsiane ciasteczka, sałatka z serem typu feta i kefir.

Sałatka z serem typu feta: kilka liści sałaty, kilka pomidorków koktajlowych i kilka pokrojonych truskawek połącz z pokruszonym serem typu feta light (50 g), świeżym ogórkiem pokrojonym w plasterki i ziołami, które lubisz. Sos do sałatki przygotuj z łyżki octu balsamicznego i łyżki oliwy z oliwek.

Kolacja: Papryka faszerowana i groszek cukrowy.
Papryka faszerowana: z dużej czerwonej papryki usuń gniazda nasienne. Przygotuj farsz. Połącz 50 g kaszy kuskus (waga sucha), ćwiartkę posiekanej cebuli, listki szpinaku (szklanka), połowę pokrojonej w kostkę cukinii i kilka kropel oliwy z oliwek. Paprykę zapiekaj w temperaturze 200 stopni C przez 10 minut.

Dzień II

Śniadanie: Owsianka i sok z marchewki.
Owsianka: 3 czubate łyżki płatków owsianych ugotuj w szklance wody. Dorzuć garść jagód i dwa orzechy włoskie.

II śniadanie: Serek waniliowy, 2 ciasteczka owsiane, kilka truskawek.

Lunch: Sałatka z kurczaka i maślanka.
Sałatka z kurczaka: ugotuj lub upiecz pierś z kurczaka (100 g). Pokrój na kawałki i połącz z kawałkami selera naciowego, melona (1/4 małego owocu), ogórka i kalarepki. Sałatkę posyp pokrojoną kozieradką, przypraw sokiem z cytryny  i oliwą z oliwek.

Kolacja: Grillowanie dzwonko łososia lub pstrąga i sałatka ze szpinakiem.
Sałatka ze szpinakiem: połącz drobne liście szpinaku (pół szklanki), kilka pomidorków koktajlowych, pół puszki kukurydzy i pokrojoną w plastry czerwoną cebulę, skrop sokiem z cytryny.


Dodał(a): Ola Wójcik , Poniedziałek 11.07.2011 (aktualizacja: 2011-07-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (9)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
NataliaMarczak
Odpowiednie nawodnienie to podstawa dobrze dobranej diety. Wiedzą o tym eksperci na http://www.pij-wode.pl
Dodano: 2014-07-02 12:14:08 Zgłoś nadużycie
krysia87
czemu by nie :) może podziała. Ale łososia zrobię z truskawkami www.facebook.com/mojanowafigura/app_357466927710122 trzeba mieć coś z życia nawet na diecie!
Dodano: 2013-08-23 16:30:29 Zgłoś nadużycie
runa
ciekawe czy podziała
Dodano: 2013-03-25 13:43:59 Zgłoś nadużycie
0szin
zaczelam :-))
Dodano: 2012-03-25 16:45:25 Zgłoś nadużycie
paula2509
mmm:)
Dodano: 2011-09-01 16:56:20 Zgłoś nadużycie
kobieta
Kuszące ;)
Dodano: 2011-07-30 13:52:22 Zgłoś nadużycie
0szin
czyta sie ze smakiem! chyba sie skusze!
drukuje i zobaczymy czy wytrewam :-)
Dodano: 2011-07-20 15:01:22 Zgłoś nadużycie
irenka1
wydaje sie dobra dieta , moze sprobuje?
choc ja z powodzeniem od ponad roku stosuje diete proteinowa ,w ktorej takze jest wiele jogurtow, serkow -wszystko chude, a takze wiele warzyw i owoce oraz platki owsiane z jogutem i chude mieso -kurczak ,indyk.
Oczywiscie troche ruchu codzennie :)polgodzinki joggingu o poranku
pozdrawiam z Leverkusen:)
Dodano: 2011-07-14 07:45:42 Zgłoś nadużycie
passionfruit
Fajne
Dodano: 2011-07-11 22:21:15 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×