Dieta odmładzająca

Wciąż walczysz z upływem czasu stosując coraz lepsze kosmetyki i kuracje odmładzające? Wydajesz na to mnóstwo pieniędzy i nie bardzo widzisz efekty? Znamy inne rozwiązanie, dające trwałe i bardziej spektakularne efekty - odżywienie organizmu od wewnątrz. Wystarczy, że zwrócisz uwagę na to, co jesz i wzbogacisz swoją dietę w składniki zapewniające ci ochronę przed szkodliwymi czynnikami ze środowiska, a zachowasz młody wygląd i świetne samopoczucie na dłużej. Zainteresowana? Czytaj dalej.

odmładzanie

Starzenie się organizmu to nie tylko widoczne zmiany na skórze, ale i w narządach wewnętrznych. To zmiany w pojedynczych komórkach, polegające m.in. na utracie ilości białek, lipidów i materiału genetycznego (DNA). Wywoływane są one głównie przez wolne rodniki, powstałe w reakcjach utleniania m.in. na skutek długotrwałego wpływu promieniowania słonecznego, niewłaściwego odżywiania, palenia papierosów, stresu. 

Aby zapobiegać szkodliwemu działaniu wolnych rodników, wzbogać swój jadłospis o antyoksydanty, które, dostarczane codziennie w diecie, zmniejszają szkody: 

Witamina C - obecna w największych ilościach w świeżych warzywach warzywach i owocach. Ich bogatym żródłem są warzywa kapustne (kapusta biała, włoska, czerwona, brukselka, kalarepa, kalafior), czerwona papryka, pomidory, chrzan, natka pietruszki oraz owoce jagodowe (porzeczki, agrest, truskawki, maliny, poziomki, jagody, jeżyny, żurawiny), kwaśne jabłka, owoce dzikiej róży i owoce cytrusowe (cytryny, pomarańcze, grejpfruty, mandarynki);

Witamina A, której źródłem są produkty pochodzenia odzwierzęcego, takie jak nabiał (nie całkowicie odtłuszczony), masło, żółtko jaj, wątróbka, tłuste ryby morskie;

Karotenoidy, czyli beta-karoten (prowitamina A) oraz likopen, znajdujące się w warzywach i owocach barwy żółto-pomarańczowej (dynia, marchew, papryka czerwona, pomidor, brzoskwinie, morele) oraz w warzywach zielonych liściastych (szpinak, jarmuż, brokuły, sałata, szczaw, fasolka szparagowa, groszek zielony, szczypiorek, koper);

Tokoferole, czyli witamina E, które znajdziesz w olejach roślinnych, oliwie z oliwek, orzechy, produktach zbożowych z pełnego, nieoczyszczonego ziarna, kiełkach, warzywach zielonych liściastych;

Polifenole – grupa związków obecnych w warzywach (kapusta, cebula, czosnek), owocach (winogrona, jagody, aronia), roślinach strączkowych, ziołach, orzechach, herbacie (zielona, czerwona, biała), kawie, kakao;

Cynk, selen, mangan warunkujące prawidłowe działanie systemu obronnego przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Pierwiastki te znajdują się w orzechach, nasionach, kiełkach, roślinach strączkowych, rybach morskich, owocach morza.

Jeśli chcesz mieć piękne włosy, paznokcie i skórę, zadbaj również, by białko, które spożywasz, było pełnowartościowe (chude mięso, ryby, nabiał, jaja). Chroń też dodatkowo swój organizm wzmacniając jego układ odpornościowy – jedz produkty zawierające probiotyki lub prebiotyki (napoje mleczne fermentowane) oraz nienasycone kwasy tłuszczowe (oleje roślinne, orzechy, ryby morskie).

W twojej dbałości o zachowanie młodości wspomoże cię również błonnik pokarmowy. Codziennie dostarczaj go sobie, by twój przewód pokarmowy funkcjonował bez zarzutów. Jedz więc produkty zbożowe pełnoziarniste lub razowe, rośliny strączkowe, warzywa i owoce. I pamiętaj o piciu przynajmniej 1,5-2 l wody dziennie, która dodatkowo nawilży komórki.  

Tekst: Iwona Bondaruk

Źródło:logo kalorynka.jpg

Przeczytaj również: 

Diety na telefon

Diet4You 

LightBox 



Dodał(a): Ewa Nenko , Wtorek 05.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
szyszka094
Czasu nie da się oszukać...niestety
Dodano: 2012-06-05 11:03:46 Zgłoś nadużycie
olinkaa24
fajny artykuł
Dodano: 2012-06-04 19:58:37 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×