Dieta paryska - najważniejsze informacje

Wcale nie musisz jechać do Paryża, żeby wypróbować tę dietę. Idealnie sprawdzi się także w naszych, polskich warunkach.

dieta-paryska.jpgDieta paryska polecana jest tym kobietom, które po raz "enty" zaczynają dietę, bowiem do tej pory nigdy nie udawało im się schudnąć. Albo - zrzucały kilka kilogramów, po czym wracały zaraz do poprzedniej wagi. Założenie diety paryskiej jest takie, by osoba, która się na nią zdecyduje i będzie jej skrupulatnie przestrzegać zrzuciła szybko kilka kilogramów, a potem wróciła do normalnego trybu życia bez efektu jo-jo. Brzmi świetnie! 

Nie ma konkretnych widełek, ile można schudnąć na diecie paryskiej. Jean-Michel Cohen, autor tej diety opracował specjalny wzór na tzw. "Wagę Właściwą", czyli taką wagę do której powinnyście dążyć i którą powinno wam się udać osiągnąć, jeśli zastosujecie zasady diety paryskiej. 

Dietę przeważnie stosuje się przez ok. 2 miesiące. W jej trakcie przechodzi się przez 3 różne fazy. Ich czas trwania jest różny dla każdego.  

 Zobacz także: Dieta marchewkowa - wszystko, co chciałybyście o niej wiedzieć

Wzór na właściwą wagę (WW):

A - waga, jaką miałaś w wieku 18 lat

B - największa waga, jaką kiedykolwiek miałaś (liczy się także okres ciąży!)

C - najmniejsza waga, jaką udało Ci się osiągnąć po 18 roku życia

D - Twoja aktualna waga

(A + B) : 2 = Y

(C + D) : 2 = Z

(Y + Z) : 2 = Właściwa Waga


JAKIE SĄ ZASADY DIETY paryskiEJ?

Dieta paryska składa się z trzech faz. Nie musisz trzymać się ich ściśle, jeśli któraś Ci się nie podoba - możesz ją pominąć. 

  • FAZA CAFE - trwa ok. 10 dni, można zrzucić nawet 0,5 kg dziennie. Codziennie możesz zjeść posiłki, które zawierają w sumie 700-800 kcal. Dieta składa się z niskokalorycznych potraw, głównie zup i koktajli. Powinnaś uzupełniać dietę w suplementy witaminowe. 

  • FAZA BISTRO - trwa ok. 3 tygodnie. W tym czasie możesz stracić od 3 do 5 kg. Dziennie możesz dostarczyć organizmowi od 900 do 1000 kcal. 

  • FAZA GOURMET - możesz stracić w jej trakcie od 3 do 5 kg przez pierwszy miesiąc i od 2 do 4 kg przez kolejne trzy miesiące. Dziennie możesz dostarczyć organizmowi od 1100 do 1200 kcal. 

Szczegółowe informacje dotyczące tej diety - dokładne jadłospisy i przepisy znajdziecie w książce "Paryska dieta. Jak osiągnąć właściwą masę ciała i ją utrzymać" dr Jeana-Michela Cohena, wyd. REBIS. Dzięki tej lekturze może się okazać, że jedząc tylko 800 kcal można przeżyć, dobrze się czuć i jeszcze zjeść ze smakiem niskokaloryczne pyszności!

POLECAMY: 6 niskokalorycznych warzyw z których przygotujesz pyszne zupy!

Decyzję o zastosowaniu diety paryskiej czy jakiejkolwiek innej warto skonsultować z lekarzem. Na pewno nie powinny stosować jej kobiety w ciąży, kobiety karmiące, dzieci i młodzież w okresie dojrzewania. 

POLECAMY: Dieta jaglana - smaczny pomysł na jesienny detoks

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Niedziela 25.10.2015 (aktualizacja: 2015-10-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Moim zdaniem zadnych cudownych diet
trzeba zdrowo się odzywiać i jeść odpowiednią ilość kalorii
jak się odchudzałam i nagle z ok. 2000 kcal lub wiecej zeszłąm na 1000 to była porażka
polecam http://malate.pl/dieta.html
Dodano: 2015-10-26 17:15:48 Zgłoś nadużycie
Anonim
jak schudnąć? moja odpowiedź jest taka, warto stosować do diety suplement Slimcea. Są to tabletki na odchudzanie które faktycznie działają. Mi pomogły schudnąć 12kg wieć i każdej pomogą, ale pamietajcie o diecie.
Dodano: 2015-10-26 11:46:30 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×