Dieta sałatkowa, czyli jedz sałatki i chudnij!

Wymarzona dieta dla osób, które kochają sałatki!

dieta-salatkowa.jpgDieta sałatkowa powinna spodobać się wszystkim tym, którzy lubią sałatki i nie mieliby nic przeciwko temu, by jeść je przez kilka czy kilkanaście kolejnych dni.

Niestety, nie jest tak dobrze, że możecie jeść sałatki bez ograniczeń i to takie, na jakie tylko macie ochotę. Koniec z sałatkami oblanymi majonezem czy śmietaną! Musi być zdrowo i niskokalorycznie. 

 Zobacz także: Dieta amerykańska - bez hamburgerów, ale też fajna

1. JAKIE SĄ ZASADY DIETY SAŁATKOWEJ?

  • Jedz od 4 do 5 posiłków dziennie o stałych porach. 

  • Ogranicz dzienne spożycie kalorii do 1000 kcal. 

  • Na śniadanie możesz zjeść np. jogurt z płatkami czy owocami albo koktajl owocowy. Pozostałe posiłki powinny składać się z sałatek. 

  • Do sałatek wybieraj same świeże i zdrowe produkty. Warzywa i owoce powinny być surowe lub krótko obgotowane (maks. 5 minut). Z mięs dopuszczalny jest jedynie filet z indyka lub kurczaka, pieczony w folii lub grillowany i to nie za często. 

  • Na czas stosowania diety zrezygnuj z alkoholu i słodyczy, ogranicz też spożycie soli. 

  • Pij co najmniej 2 litry płynów dziennie - najlepiej wody, ale możesz też pić kawę i herbatę (bez cukru). 

Zasady diety sałatkowej nie zostały dotąd opublikowane w żadnej polskiej książce, dlatego trudno pisać o konkretach.

POLECAMY: Najczęstsze błędy popełniane przez osoby, które się odchudzają

2. JAKIE EFEKTY MOŻE PRZYNIEŚĆ DIETA SAŁATKOWA?

Dietę sałatkową możesz stosować od 7 do 21 dni. Trudno powiedzieć, ile można schudnąć na tej diecie, gdyż metabolizm każdej z nas jest inny i startujemy z różnej wagi początkowej. Niemniej dieta sałatkowa pozwala schudnąć ok. 1 kilograma w tydzień. 

Oprócz walorów odchudzających, dieta sałatkowa poprawia wygląd cery i włosów. Jeśli jest prawidłowo stosowana (a więc menu jest skomponowane z uwzględnieniem wszystkich składników odżywczych potrzebnych organizmowi), może być naprawdę dobrym i smacznym pomysłem na zgubienie kilku kilogramów. 

Decyzję o zastosowaniu diety sałatkowej lepiej skonsultować z lekarzem. Na pewno nie powinny jej stosować kobiety w ciąży, osoby chore i w okresie dojrzewanie. Przygotowanie jadłospisu warto powierzyć dietetykowi. 

POLECAMY: Przepis na sałatkę z awokado i szpinaku

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Piątek 12.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Jedzenie sałatek to mój sposób na schudnięcie przed sposobem bikini. Lubię miksowanie z sałatkami. Dodaję do nich wszystko- czasem komosę, kurczaka, buraczki tarte na tarce, jajko, sezonowe owoce no i oczywiście prażone ziarenka- siemię, sezam, słonecznik, dynię a nawet rodzynki. Polecam też eksperymentowanie z olejami, a zwłaszcza serię oleje świata i moje ulubione- dyniowy i arachidowy
Dodano: 2016-02-27 15:46:22 Zgłoś nadużycie
Anonim
Z samymi sałatkami należy uważać. Oczywistym jest i proszę to zapamiętać, że na dicie 1000 kalorii nie da się schudnąć!! Taka jest ogólna zasada, oczywiście są wyjątki i osoby chudną na takiej diecie, jednak tylko w początkowym okresie tej głodówki. Więcej tutaj: blog o odchudzaniu.
Dodano: 2016-02-26 13:57:52 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×