Dieta św. Hildegardy - najważniejsze informacje

Bez obaw! Zasadą tej diety wcale nie jest asceza.

dieta-sw-hildegardy.jpgJeśli diety świętych kojarzą Ci się tylko z ascezą, umartwianiem się, leżeniem plackiem, długą modlitwą i katowaniem siebie za własne grzechy i ludzkości - to udowodnimy, że nie wszyscy święci byli tacy "święci". Niektórzy pozwalali sobie na małe co nieco, tylko pod pewnymi warunkami. 

Dieta św. Hildegardy z Bingen (znana także jako dieta orkiszowo-warzywno-owocowa) pochodzi ze średniowiecza (święta żyła na przełomie XI i XII wieku). Początkowo była traktowana jako post, dziś sięgają po nią także osoby zupełnie niereligijne, które chcą oczyścić organizm z toksyn, wyregulować jego pracę a także poprawić stan swojej cery. Co ciekawe nie ma przeciwskazań do stosowania tej diety, nawet jeśli jesteś w ciąży (chociaż lepiej jeśli skonsultujesz to z lekarzem - każdy przebieg ciąży jest inny). Mało tego - dietę poleca się kobietom, które starają się o dziecko i zmagają się z wieloma chorobami!

Celem diety św. Hildegardy nie jest utrata kilogramów - to bardziej kuracja lecznicza, wzmacniająca i oczyszczająca. Dieta powinna sprawić, że poprawicie pracę serca, wygląd skóry, paznokci, włosów, wzmocnicie układ nerwowy i będziecie pełne sił, gotowe do działania, bo dieta redukuje zmęczenie!

 Zobacz także: 5 powodów dla których warto pić białą herbatę


JAKIE SĄ ZASADY diety św. Hildegardy z bingen?

  • Jedz 3 główne posiłki dziennie: śniadanie, obiad i kolację. W każdym z nich uwzględnij orkisz w postaci na przykład: pieczywa, mąki, makaron, czy płatków. Orkisz powinien być podstawą Twojego codziennego menu. 

  • Każdy dzień rozpoczynaj gorącym posiłkiem. 

  • Uwzględnij w diecie także surowy koper włoski i kasztany (pieczone, w formie mączki, surowe lub gotowane).

  • Możesz jeść owoce i warzywa z wyjątkiem brzoskwini, śliwek, truskawek i pora. Szczególnie polecane są z warzyw - buraki, marchew, pietruszka, chrzan, cebula, dynia, czosne, fasola, cieciorka i seler, z owoców - jabłka, wiśnie, pigwa, jeżyny, daktyle, maliny, gruszki, cytrusy, czereśnie i migdały. 

  • Możesz do jadłospisu włączyć nabiał, ryby i mięso, ale spożywaj je w ograniczonych ilościach. 

Zobacz także: Dieta paryska - wszystko, co chciałybyście o niej wiedzieć

Decyzję o zastosowaniu diety św. Hildegardy czy jakiejkolwiek innej warto skonsultować z lekarzem. 

Zobacz także: Superfoods - co to takiego?

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Czwartek 29.10.2015 (aktualizacja: 2015-10-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Najpierw piszecie ze mogą ją stosować kobiety w ciąży i osoby zmagające się z wieloma chorobami, a na końcu, że absolutnie nie powinny jej stosować ciężarne i osoby chore!!!! Bzdury piszecie!!!
Dodano: 2015-10-29 18:38:03 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×