Dieta Świętej Hildegardy - czym tak naprawdę jest i jakie są jej zasady?

Ostatnio coraz częściej mówi się o diecie, której zasady skomponowała już w średniowieczu święta Hildegarda. Jakie są zasady tej diety i czy faktycznie przynoszą oczekiwane skutki?

dieta świętej hildegardy.jpg

Dieta świętej Hildegardy staje się ostatnio coraz bardziej popularna. Choć nie jest niczym nowym, a jej autorka opracowała ją w średniowieczu, to dziś przeżywa ponowne odkrycie. Na taką dietę zdecydowała się między innymi Małgorzata Kożuchowska, która już od lat stosuje zasady żywienia wyznaczone przez świętą Hildegardę.

Da kogo przeznaczona dieta?

Plan żywieniowy opracowany przez Hildegardę jest rozpisany tak, by dostarczyć do organizmu wszystkie niezbędne witaminy i minerały. Dlatego dieta ta w przeciwieństwie do innych, nie stwarza zagrożenia niedoboru, czy nadmiaru jakichś składników mineralnych i witamin.

Co ciekawe, dzięki swej równowadze dietę tą mogą stosować osoby cierpiące na różne choroby, a także kobiety w ciąży. Świetnie nada się ona dla osób, które mają problemy z trawieniem, chorobami układu krwionośnego, czy zbyt wysokim cholesterolem. Mamy, które noszą pod sercem dziecko, stosując taką dietę nie tylko uchronią się przed nabraniem zbyt wielu kilogramów podczas ciąży, ale zapewnią przede wszystkim dziecku zdrowy rozwój. 

dieta świętej hildegardy.jpg

Jakie są główne zasady diety?

Podstawą diety opracowanej przez świętą Hildegardę jest orkisz, dlatego często nazywa się ją po prostu dietą orkiszową. Według zasad podstawą każdego posiłku głównego, czyli śniadania, obiadu i kolacji, powinien być jakiś produkt orkiszowy: kasza, otręby, pieczywo, czy płatki musli. Święta Hildegarda praktycznie na równi traktowała orkisz oraz koper włoski i kasztany jadalne, dlatego i te produkty powinny często gościć na talerzach osób, które chcą wcielić w życie dietę orkiszową.

Zobacz też: PLANUJESZ CIĄŻĘ? ZASTOSUJ ODPOWIEDNIĄ DIETĘ

Drugim głównym składnikiem w posiłkach powinny być warzywa i owoce. Święta Hildegarda twierdzi, jednak, że powinniśmy unikać takich owoców jak truskawki, śliwki i brzoskwinie, gdyż według niej są to "trucizny kuchenne". Starając się odżywiać według zasad powinniśmy postawić na takie warzywa jak: koper włoski, cieciorka, seler, fasole, pietruszka, buraki, marchew, chrzan, cebula, dynia, czy czosnek. Natomiast sięgając po owoce według diety najlepiej jest sięgnąć po: jabłka, kasztany jadalne, migdały, czereśnie, wiśnie, pigwę , nieśplik japoński, dereń, daktyle, maliny, owoce cytrusowe lub gruszki.

Zobacz też: PRZEPIS NA CHLEB ORKISZOWY 

W diecie orkiszowej nie powinno zabraknąć także produktów mlecznych oraz mięsa, jednak powinny być one spożywane w mniejszych ilościach i jako dodatek, a nie podstawa posiłku.

Dlaczego warto wziąć pod uwagę zastosowanie zasad, które opracowała święta Hildegarda? Jak wspominaliśmy już wcześniej, dieta ta u swojej podstawy ma orkisz, który jest niezwykłym źródłem bardzo dobrych dla naszego zdrowia składników. Dzięki temu nie tylko będziemy czuli się lepiej, ale będziemy się także cieszyli promienną cerą i szczupłą sylwetką.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Środa 14.01.2015 (aktualizacja: 2015-01-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×