Dieta wolumetryczna - HIT 2013

Z nowym rokiem mamy zawsze wiele postanowień, a najczęściej wybieramy przejście na dietę. Przedstawiamy wam dietę wolumetryczną, która została wybrana jako HIT 2013 roku.

Dieta wolumetryczna - HIT 2013

Dieta wolumetryczna - HIT 2013

Dieta wolumetryczna została opracowana w 2000 roku przez Barbarę Rolls, która zakłada spożywanie przede wszystkim produktów wodnistych, różnego typu zup czy sałatek. Dania które są bogate w wodę szybciej zaspokajają głód, wypełniają żołądek i jednocześnie ograniczają spożycie wysokiej ilości kalorii.

Główną zasadą tej diety jest uczucie pełności i sytości poprzez spożywanie posiłków o niskim zagęszczeniu kalorii. Podstawą diety wolumetrycznej jest spożywanie produktów niskokalorycznych, a jednocześnie takich, które nasycą organizm i co najważniejsze, zaspokoją głód. Zalecane jest jedzenie produktów zawierających duże ilości wody, między innymi gotowane i surowe warzywa, galaretki, owoce, czy jogurty. W tej diecie możemy spożywać dowolne ilości produktów, także nie musimy się ograniczać.

W tej diecie odchudzającej wymienia się grupy produktów, z których możemy korzystać:

- produkty, które możemy jeść w każdej ilości to: warzywa i owoce (papryka, marchewka, grzyby, jabłka, pomarańcze), mleko beztłuszczowe;

- produkty, które możemy jeść, ale trzeba uważać z ich ilością: mięso, ryby, owoce i warzywa skrobiowe;

- produkty, które jemy od czasu do czasu: nabiał, pieczywo;

- produkty, których powinnyśmy unikać: słodycze, orzechy, oliwa, fast foody.

Warzywa i owoce są podstawą w tej diecie, więc możemy je jeść w postaci grillowanej, gotowanej oraz surowej, nie mając żadnych wyrzutów do siebie.

Dieta wolumetryczna - HIT 2013

Dieta wolumetryczna - HIT 2013


Uważa się, że ludzie szybko kończą z dietą ze względu na małe porcje i wiążące się z tym uczucie głodu. Z dietą wolumetryczną jest inaczej - jesz ile chcesz produkty o dużej zawartości wody.

Zalety diety wolumetrycznej:

- zdrowe nawyki żywieniowe;

- mamy szansę chudnąć w zdrowym tempie, czyli  0,5 - 1 kg tygodniowo;

- nieograniczone spożywanie produktów niskokalorycznych, wówczas nie musimy martwić się o uczucie głodu.

Wątpliwość dotyczące tej diety:

-  dowolna ilość w spożywaniu produktów, może być to różnie interpretowanie przez osoby

- napełniony żołądek po brzegi, po skończonej diecie odchudzającej do uzyskania sytości ciągle będziemy potrzebowali dużej ilości pożywienia

- ograniczenie produktów zawierających olej wpływa nie korzystnie na organizm,  pozbycie się ich na kilka miesięcy spowoduje zmiany w organizmie. Orzechy i oleje roślinne to cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, a poza tym orzechy to skoncentrowane źródło wielu witamin.

Pamiętajmy że przy wszystkich dietach odchudzających, potrzebny jest zdrowy rozsądek i podstawowa wiedza na temat zdrowego odżywiania, również warto wpleść pomiędzy dietę wysiłek fizyczny, by były widoczne lepsze efekty.


Źródłó: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock

Dodał(a): Ania Twarowska , Czwartek 16.01.2014 (aktualizacja: 2014-01-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Klara
Przecież to wszystko to zasady Diety Allevo. To świetna i bardzo skuteczna dieta, ktora nie tylko odchudza ale robi dużo ważniejsza rzecz, uczy dobrych nawyków zdrowego odżywiania. Wymusza jedzenie 5 razy dziennie a w małych porcjach, co jak wszyscy wiedza a nie wszyscy stosują jest najlepsze dla organizmu. Dieta ta jest niesamowicie mądrze przemyślana, bo w posiłkach o minimalnej ilości kalorii dostarcza do organizmu optymalna ilość składników mineralnych. Polecam spróbować, bo jest bardzo przyjemna i mało angażująca nasz czas
Dodano: 2014-03-20 07:10:09 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×
  • Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

    Jak zdrowo odżywiać się w pracy?

    W pracy wiele z nas zapomina o zdrowym i regularnym odżywianiu, gdyż ciągle jesteśmy w pośpiechu. Mija pół dnia, a Ty nadal nie jadłaś? Zadbaj o swoje prawidłowe odżywianie w pracy już… czytaj więcej