Dieta po porodzie- na co musisz uważać?

Zbilansowana dieta po porodzie pozwoli Ci szybko wrócić do formy. Zobacz, o czym warto pamiętać!

dietapoporodzie.jpg

Poród jest bardzo wyczerpujący dla Twojego organizmu, dlatego w okresie połogu powinnaś zwrócić szczególną uwagę na produkty, które spożywasz. Zwłaszcza że w Twoim życiu pojawił się maluch, któremu musisz poświęcić teraz wiele uwagi. Po cesarskim cięciu otrzymasz od lekarza wskazówki dotyczące prawidłowego żywienia, jednak już po kilku tygodniach powinnaś wrócić do spożywania zwyczajnych posiłków. Po naturalnym porodzie nie ma żadnych specjalnych zaleceń. W Twojej diecie powinny znaleźć się produkty bogate w białko i węglowodany, które dodadzą Ci sił.

Mimo że karmisz piersią, nie powinnaś rezygnować z ulubionych posiłków. O ile w Twojej rodzinie nie ma alergików, większość składników nie zaszkodzi dziecku. Wbrew wszystkim mitom dotyczącym karmienia, nie istnieje coś takiego jak "dieta matki karmiącej", chyba że takiej diety wymaga konkretna choroba. Musisz jednak dostarczać organizmowi nieco więcej kalorii niż przed ciążą.

Najwięcej białka niezbędnego do odzyskania sił znajdziesz w chudych rybach, drobiu, wędlinach oraz jajkach. Zamiast mleka, które u niektórych niemowląt wywołuje uczulenie, wybierz kefir lub jogurt naturalny. Jeśli chodzi o naturalny cukier, który doda Ci energii, znajdziesz go w owocach i warzywach. Zimą warto sięgnąć po suszone przekąski. W swojej poporodowej diecie nie zapominaj o ziołach, które wspomagają trawienie, a dodatkowo są bogatym źródłem witamin. Szczególnie korzystne dla malucha są nasiona kopru włoskiego, sól oraz imbir, który zwiększa ilość mleka. W ciągu pierwszych tygodni po porodzie nie sięgaj jednak po ostre przyprawy, takie jak papryka, curry, kolendra czy czosnek. Zmieniają smak mleka i mogą drażnić niewykształcony układ pokarmowy malucha.

Pamiętaj o tym, aby spożywać jak najwięcej owoców i warzyw, szczególnie tych bogatych w wapń. Jego dobrym źródłem są brokuły, kapusta, botwinka, rzeżucha czy pietruszka. Staraj się jeść regularnie, małe porcje, co pozwoli Ci szybko wrócić do dawnej wagi.

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Sobota 14.01.2017 (aktualizacja: 2017-01-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
po porodzie to prawie tak samo jak przed. zdrowe nieprzetworzone produkty, oczywiście z umiarem. do tego dobra jest pregna 250dha żeby uzupełnić cenne dla maluszka kwasy omega3 dha ważne przy jego prawidłowym rozwoju
Dodano: 2017-04-21 12:02:01 Zgłoś nadużycie
Anonim
Podstawa to dużo warzyw i owoców zamiast bułeczek i makaronu :) Ja polecam ze swojej strony świeże soki, które napychają (nie mówię, żeby chodzić głodnym, tylko żeby nie łasić się na słodycze, które są niezdrowe dla niemowląt, a dostają je od mamy w mleku :/). Wyciskam regularnie soczki warzywno-owocowe w ronicu, piję nie tylko ja, ale również mąż, a nawet goście jak przychodzą to są zachwyceni, że mamy takie rarytasy jak domowy soczek :-)
Dodano: 2017-01-18 12:47:23 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×