Płaski brzuch na wiosnę

Płaski brzuch to marzenie każdej kobiety. Wbrew pozorom doprowadzenie tej części ciała do stanu doskonałego nie jest takie trudne. Wystarczy, że zmodyfikujesz swoją dietę, wprowadzisz odpowiednie ćwiczenia i będziesz systematyczna.

plaski brzuch

Jedną z najbardziej istotnych zasad diety na płaski brzuch jest właściwy sposób jedzenia. Powinnaś rozplanować 5 – 6 posiłków dziennie i spożywać je co kilka godzin. W ten sposób nie będziesz odczuwać głodu. Poza tym, organizm szybciej trawi mniejsze ilości pokarmu, znika też uczucie ciężkości po posiłkach. Regularność w jedzeniu korzystnie wpływa na poprawę przemiany materii. Przejście z trybu trzech dań na sześć może być trudne, dlatego na początku wdrażania tej zasady warto mieć przy sobie marchewkę, selera naciowego czy jabłko – pozwolą one zaspokoić głód w podbramkowych sytuacjach.

  Istotna jest także kultura jedzenia. Posiłków nie można spożywać w biegu, ani siedząc przed komputerem. Skupiamy się wtedy na innych rzeczach, a do naszego brzucha wpadają duże kawałki pokarmów, które są ciężkie do strawienia. Wygospodaruj 20 minut na śniadanie czy lunch i skup się tylko na jedzeniu. Nie jedz łapczywie i nie połykaj pokarmu od razu. Jeśli nauczysz się jeść powoli, małymi kęsami, zauważysz, że szybciej stajesz się syta.

Jeśli zależy ci na płaskim brzuchu, wzbogać swoją dietę w błonnik, którego zadaniem jest regulowanie trawienia. Możesz go dostarczać np. poprzez pełnoziarniste pieczywo, warzywa strączkowe i pestki (które również mogą być doskonałą alternatywą dla przekąsek). Obecnie na rynku dostępnych jest wiele płatków śniadaniowych bogatych w błonnik, które doskonale nadają się na śniadanie. Warto jednak pamiętać, że w przypadku wprowadzenia do diety większej ilości błonnika niezbędne jest picie sporej ilości wody. Eksperci sugerują, że powinno to być osiem szklanek dziennie. Jeśli dodatkowo uprawiasz sport wprowadź do swojego menu izotonik, który nie tylko nawodni, ale również dostarczy brakujących minerałów.

Zrezygnuj z ostrych przypraw i napojów gazowanych. Ostre jedzenie może podrażnić żołądek, z kolei napoje gazowane mogą powodować wzdęcia. Jeśli to ten problem oddala cię od wymarzonego, płaskiego brzucha wprowadź do diety miętę, imbir, kminek czy siemię lniane. Za gromadzenie się gazów w jelitach odpowiedzialne są również warzywa np. groch, bób czy brukselka. Z umiarem powinno się także spożywać kapustę, kalafiora czy fasolę. Zrezygnuj ze smażonych mięs czy ryb, spróbuj przygotowywać je na parze – nie będą tak ciężkostrawne.
Powiedz nie tłustym sosom i majonezowi. Zastąp je oliwą z oliwek (najlepiej taką z pierwszego tłoczenia) i świeżymi ziołami. Kupne sosy mogą nie tylko powodować wzdęcia, ale również i zgagę. Jednym z ich składników jest sód, którego spożycie trzeba ograniczyć.

Z diety powinno się również usunąć słodycze. Mało kto wie, ale to właśnie czekoladowe batoniki mogą być również przyczyną wzdęć (poza tym dostarczają masę cukru i zbędnych kalorii).
Ogranicz spożycie prostych węglowodanów, takich jak białe pieczywo, ryż czy makaron. Spożywając węglowodany proste szybciej odczuwamy głód i sięgamy po kolejną kanapkę czy też dodatkową porcję ryżu. Zamień je na produkty pełnoziarniste. Chleb biały zastąp razowym. Podobnie zrób z ryżem i makaronem. Jedzenie tego typu produktów sprawi, że przez dłuższy czas nie będziesz odczuwać głodu. Zaopatrz się w nabiał. Postaw na chudy twaróg i jogurty naturalne (możesz do nich dodać owoce sezonowe – taka wersja będzie zdrowsza od kupnych jogurtów owocowych).

Zrób testy alergiczne, by wykluczyć alergie pokarmowe. Często nawet nie wiemy, że powinnyśmy unikać niektórych produktów, gdyż powodują one wzdęcia, uczucie ciężkości czy gromadzenie się gazów. Wyeliminowanie ich z diety będzie z pewnością ulgą dla żołądka.

brzuch na wiosnę

Oprócz diety istotny jest również dobrze dopasowane zajęcia fizyczne. Jeśli nie ćwiczyłaś przez długi czas, a twój brzuch pokrywa warstwa zimowego tłuszczyku, powinnaś włączyć do akcji trening aerobowy. Może to być bieganie, jazda na rowerze, orbitrek czy nordic walking. Jeśli ciężko jest ci znaleźć motywację, zapisz się na zajęcia aerobiku lub zumbę, podczas której możesz spalić nawet kilkaset kalorii. Samo robienie spięć czy skłonów (popularnych „brzuszków“) pomoże w wyrzeźbieniu i wyprofilowaniu mięśni, ale nie będzie zbyt pomocne w likwidacji tłuszczyku.

Nie oczekuj cudów i bądź cierpliwa. Daj sobie i swojemu ciału czas na przystosowanie się do nowej, zdrowszej diety. Uczucie lekkości może pojawić się po kilku dniach stosowania nowych zasad żywieniowych. Nie licz jednak, że zbędny tłuszczyk z brzucha w magiczny sposób zniknie. Żeby się go pozbyć niezbędna będzie konsekwencja i systematyczność. Dobrym czynnikiem motywującym powinna być na przykład zbliżająca się wiosna.

Tekst: Ela Kowalska

Źródło: MilionKobiet.pl

Przeczytaj również:

Dieta z supermarketu

15 sekretów udanego odchudzania






Dodał(a): Iza Hofman , Wtorek 26.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
olinkaa24
fajne rady :)
Dodano: 2012-06-26 19:56:12 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×