Tyle diet – którą wybrać?

W Internecie dryfuje mnóstwo „złotych” przepisów, diet – a która z nich będzie najlepsza dla aktywnej dziewczyny chcącej zrzucić kilka kilogramów? Z pomocą nadbiega Katarzyna Biłous, dietetyk i ekspert adidas Running.

Tyle diet – którą wybrać?

Tyle diet – którą wybrać?


Zmiana nawyków żywieniowych nie jest prostą sprawą. Zawiłość tego procesu nie polega jedynie na wprowadzeniu „zdrowych zasad”, które już samą nazwą odstraszają. Nie chodzi tutaj również o pożyteczność ich przestrzegania. Największą trudnością, jaką sprawia chęć zadbania o swój organizm, jest znalezienie rzetelnych instrukcji jak to zrobić.

Przeglądając strony internetowe i poradniki dietetyczne napotkać można różne pomysły na to, jak zrzucić niechciane kilogramy. Dla każdego coś dobrego – dieta redukcyjna oparta na kremie czekoladowym, golonce czy papryczkach chilli to już zatrważająca codzienność. Co jakiś czas pojawiają się osoby, które chcąc zaistnieć na rynku zdrowia, wymyślają kolejną i NAPRAWDĘ działającą dietę. Dotyczy to zarówno dr Dukana, zwolenników diety Kopenhaskiej jak i osób polecających dietę rozdzielną, zwaną również dietą niełączenia. To właśnie oni wierzą, że układając codzienny jadłospis, należy w szczególny sposób brać pod uwagę ich skład. Założeniami tego sposobu odżywiania jest domniemany brak umiejętności organizmu do jednoczesnego strawienia różnych składników odżywczych – białek, węglowodanów i tłuszczy. Podobno grillowana pierś kurczaka (białko) połączona z pieczonymi ziemniakami (węglowodanami) obniży wchłanianie życiodajnych składników z posiłku. Podobno dzięki takim praktykom jedzenie zalega dłużej w jelitach, zwiększa się ilość toksyn i pojawiają się rozliczne choroby. Podobno nie stanie się tak, jeśli:

• owoce będą jedzone na pusty żołądek, minimalnie 20 minut przed jakimkolwiek innym posiłkiem,
• warzywa zawierające skrobię będą jedzone oddzielnie, bądź w połączeniu z ugotowanymi warzywami bez skrobi,
• produkty mleczne, jaja, ryby i mięso łączone będą jedynie z warzywami nie-skrobiowymi,
nasiona, pestki i suszone owoce będą zagryzane surowymi warzywami.



Chcesz przeczytać więcej rad? Pełny artykuł znajdziesz TUTAJ!


Katarzyna Biłous, ekspert adidas – dietetyk

Tyle diet – którą wybrać?

Tyle diet – którą wybrać?


Źródło/Foto: Mat. prasowe

Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Środa 13.11.2013 (aktualizacja: 2014-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
lemon555
Diet jest dużo tylko która jest:
a) skuteczna
b) nie będzie szkodziła zdrowiu
c) nie będzie efektu jojo
d) nie będzie się w czasie diety głodowało
Uważam, że najlepszą opcją jest dietetyk. Sama chodziłam do Medicoveru http://www.odchudzanie.medicover.pl/o-nas/ i teraz czuję się świetnie z moim ciałem i już nie muszę sobie niczego odmawiać! :)
Dodano: 2014-03-24 00:37:15 Zgłoś nadużycie
lemon555
Diet jest dużo tylko która jest:
a) skuteczna
b) nie będzie szkodziła zdrowiu
c) nie będzie efektu jojo
d) nie będzie się w czasie diety głodowało
Uważam, że najlepszą opcją jest dietetyk. Sama chodziłam do Medicoveru http://www.odchudzanie.medicover.pl/o-nas/ i teraz czuję się świetnie z moim ciałem i już nie muszę sobie niczego odmawiać! :)
Dodano: 2014-03-23 17:18:30 Zgłoś nadużycie
Klara
W mediach i prasie jest mnóstwo diet, tak samo jak w aptece czy sieci mnóstwo tabletek, jednak większość z nich nie jest właściwe dla naszego organizmu. Ja sama kiedyś skusiłam sie na tabletki cud, odchudzające szybko jednak bardzo szkodliwe. teraz nierobie takich głupot. Mądra i przemyślana dieta zmieniająca nasze nawyki żywieniowe to jedyny sposób na odchudzanie z rozsądkiem. Najlepszą, nieszkodliwą i ucząca nas zdrowego odżywiania dieta jest dieta Allevo. W małych i częstych porcjach posiłków o niskiej kaloryczności mamy wszystko co nasz organizm potrzebuje do życia. Na tej diecie mamy pewnosc ze tracąc kilogramy nie robimy sobie krzywdy.
Dodano: 2014-03-20 07:15:58 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×