Dlaczego nie mogę zasnąć?

Od kilku godzin przewracasz się z boku na bok usiłując zasnąć? Zamiast się męczyć, pomyśl jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Zapoznaj się z informacjami, które dla Ciebie przygotowałyśmy.

Dlaczego nie mogę zasnąć?

Dlaczego nie mogę zasnąć?

Większość osób po ciężkim dniu wyczekuje momentu, kiedy będzie mogła położyć się do łóżka i zasnąć. Są również tacy, którzy przez całą noc nie mogą zmrużyć oka. Niektórzy przewracają się z boku na bok, inni oglądają telewizję, czytają książki lub zażywają środki nasenne. Dlaczego miewamy problemy z zaśnięciem? Skąd bierze się bezsenność i jakie są sposoby na jej uniknięcie? Przedstawiamy Wam odpowiedzi na te pytania.

Około 50% ludzi na świecie ma problemy z zasypianiem. Są to najczęściej osoby w podeszłym wieku oraz kobiety. Bezsenność może objawiać się bardzo różnie, u jednych są to trudności z zasypianiem, a u innych skrócenie snu lub częste budzenie się w nocy.

Dane sygnały
informują nas, że z naszym zdrowiem dzieje się coś niedobrego. Ważne jest ustalenie przyczyny bezsenności. Może być ich wiele, ale do najczęstszych należy nerwica, depresja oraz stres. Ludzie, którzy zostali niespodziewanie poddani działaniu stresu zazwyczaj cierpią na bezsenność przejściową, którą łatwo powiązać z zaistniałą sytuacją, a co za tym idzie, zlikwidować źródło problemu. Osoby w podeszłym wieku mają natomiast problemy z zasypianiem z powodu zmniejszania się ilości melatoniny, czyli hormonu odpowiadającego za regulację cyklu snu w organizmie, co jest spowodowane procesem starzenia się.

Dlaczego nie mogę zasnąć?

Dlaczego nie mogę zasnąć?


Niestety, często bezsenność jest wynikiem poważnych schorzeń, których czasami nie jesteśmy świadomi. Jeśli bowiem zdajemy sobie sprawę z problemów zdrowotnych, żyjemy w ciągłym niepokoju i to on wywołuje bezsenność. U źródła bezsenności możemy znaleźć również choroby serca, nadczynność tarczycy, astmę, choroby somatyczne, braki w produkcji melatoniny, chorobę Parkinsona i artretyzm. Wszystkie wymienione schorzenia są poważnymi problemami zdrowotnymi i ich zdiagnozowanie wymaga leczenia.

Występują trzy rodzaje bezsenności:

- przewlekła - trwa dłużej niż miesiąc;

- krótkotrwała - ustępuje po trzech tygodniach;

- epizodyczną - kilkudniową.

Leczenie bezsenności polega przede wszystkim na próbie zidentyfikowania i eliminacji czynników zaburzających sen, czyli np. uporządkowaniu wszystkich czynności związanych z położeniem się spać, skorzystanie z psychoterapii, leków przeciwdepresyjnych, natomiast leki nasenne mają tutaj znaczenie wspomagające.

Co robić by dobrze spać:

1. Kłaść się do łóżka dopiero wtedy, gdy czujemy się naprawdę senni.
2. Wstawać zawsze o tej samej porze, niezależnie od tego, jak późno poszło się spać i od dnia tygodnia.
3. Unikać drzemek przed 12 i po 17.
4. Stronić od używek przed snem.
5. Nie ćwiczyć intensywnie przed snem.
6. Wywietrzyć pokój, zasłonić okna i wyciszyć się.

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock



Dodał(a): Ania Twarowska , Wtorek 07.01.2014 (aktualizacja: 2014-01-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Luissa
Witam, bardzo dobre porady. Odnośnie jednej nie mogę się zgodzić. Ostatnio borykałam się z problem zasypiania. Nawet jak byłam zmęczona nie mogłam zasnąć. Męczyłam się na łóżku bezradnie się przewracając. Wiem, że był to ciężki okres w moim życiu. Dlatego zdecydowałam się wypróbować różne sposoby. W aptece polecono mi Nervocalm Noc. Uprzednio nie byłam zwolenniczką tabletek. Jednakże pomogły mi i mogę je swobodnie polecić.
Dodano: 2014-12-12 12:47:49 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×