Dlaczego warto skakać na skakance?

Skaczcie do góry jak kangury i cieszcie się dobrym zdrowiem!

dlaczego-warto-skakac-na-skakance.jpgSkakakanie na skakance pewnie kojarzy wam się z błogim dzieciństwem i fajną zabawą na świeżym powietrzu. Okazuje się, że sznurek zakończony dwiema hantelkami może przynieść dużo frajdy także w dorosłym życiu. Zresztą, nie tylko radości! Zobaczcie, dlaczego warto skakakać na skakance. Jest ku temu przynajmniej 5 powodów. 

POLECAMY: Spinning - nie taka zwykła jazda na rowerze

OTO POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO skakać na skakance: 

  • POPRAWIA KOORDYNACJĘ RUCHOWĄ. Osoby, które regularnie skaczą na skakance mają elastyczne ciało i poprawia im się koordynacja i zdolność utrzymania równowagi - potrafią lepiej panować nad swoim ciałem. 

  • WSPOMAGA ODCHUDZANIE. Skakanie na skakance pozwala na utratę nawet 450 kcal w 30 minut! Oczywiście, jeśli będziesz ćwiczyła z pełnym zaangażowaniem. 

  • POPRAWIA SPRAWNOŚĆ SERCOWO-NACZYNIOWĄ. Skakanie na skakance poprawia pracę serca. Staje się ono silniejsze i może pompować więcej krwi, dostarczając tlen i składniki odżywcze do tkanek. 

  • POPRAWIA NAPIĘCIE MIĘŚNI. Koniec ze zwisającą skórą! Jeśli będziesz regularnie skakała na skakance twoje ciało stanie się umięśnione i napięte. Dotyczy to zarówno nóg, jak i barków czy ramion. 

  • PRZECIWDZIAŁA OSTEOPOROZIE. Skakanie na skakance zwiększa gęstość kości. 

Zobacz także: Hoopdance, czyli taniec z hula hop. Inspirujące filmiki!

Skakanie na skakance to jeden z tańszych sportów. Tak naprawdę potrzebujesz tylko skakanki i... już możesz zaczynać treningi. Skakanka zajmuje mało miejsca, więc możesz ją zabrać ze sobą na wakacje, czy gdzie tylko chcesz. Niby możesz ćwiczyć z nią zawsze i wszędzie, ale nie polecamy skoków na skakance w domu, szczególnie jeśli mieszkasz w bloku. Najlepiej ćwiczyć na świeżym powietrzu, gdzie będziesz miała dużo miejsca i będziesz mogła skakać bez obaw, że liną zawadzisz o coś kosztownego. 

Skakanie na skakance powinny sobie odpuścić osoby, które mają problemy ze stawami, choroby nóg albo cierpią na niewydolność serca, mają problemy z krążeniem. Polecamy przed pierwszym treningiem skontaktować się z lekarzem lub zasięgnąć opinii profesjonalnego trenera, który dokładnie wyjaśni, jak prawidłowo ćwiczyć na skakance, by przyniosło to więcej korzyści niż strat. 

Zobacz także: Czy twoja figura jest zapisana w genach?

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Wtorek 25.08.2015 (aktualizacja: 2015-08-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Witam, mam pytanie czy ćwiczenia kardio takie jakie podobno bardzo szybko przyspieszają metabolizm są zdrowe – na przykład takie http://www.open-youweb.com/cwiczenia-cardio-spalanie-tkanki-tluszczowej/ czy to nie zaszkodzi w czymś dla zdrowia? Bardzo proszę o Waszą fachową odpowiedź czy warto także tak ćwiczyć? Bo już słyszałam o nich podzielona zdania i sama nie wiem.
Dodano: 2016-10-10 14:36:16 Zgłoś nadużycie
Anonim
tylko musimy pamietac, ze sama skakanka nie pomoże nam schudnąć, dopiero w połączeniu z dietą i iqgreen zobaczymy efekty. A skakankę polecam! Daje czadu!
Dodano: 2015-08-25 19:18:33 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×