Dlaczego współczesna kobieta powinna sięgnąć po suplementy diety?

Każda kobieta chce czuć się dobrze i ładnie wyglądać. Zdrowe, mocne włosy, białe zęby, twarde i piękne paznokcie to marzenia wielu z nas.

shutterstock_385865356mk662.jpgAby je osiągnąć odwiedzamy cyklicznie fryzjera, kosmetyczkę, dentystę, chodzimy na zakupu by uzupełnić garderobę. Wszystko po to by dobrze czuć się we własnej skórze i wzbudzać zachwyt płci przeciwnej. Wiele kobiet w walce o swoje piękno i dobre zdrowie sięga po różnego rodzaju suplementy diety – ale czy właściwe?

Rola suplementów diety

Nie od dziś wiadomo, że to w jaki sposób traktujemy nasz organizm odbija się na wyglądzie. W codziennej gonitwie między pracą a domem zestresowane połykamy szybko posiłek, popijając którąś kawą. Ciągle w biegu pomiędzy spotkaniami z przyjaciółmi, fitnessem a zabawą z dziećmi nie mamy czasu aby usiąść i błogo poleniuchować. Organizm jest w stanie wytrzymać taki tryb jakiś czas, w pewnym momencie mówi jednak stop. Zaczyna wysyłać sygnały ostrzegawcze, w postaci osłabienia, problemów z cerą, włosami, paznokciami itp. Zbagatelizowane mogą przerodzić się w choroby. Jak wskazują badania epidemiologiczne aż 60% dorosłych kobiet ma podwyższony cholesterol, 30% nadciśnienie tętnicze a 16% hiperhomocysteinemię. Te czynniki w powiązaniu z terapią hormonalną, która podnosi nieznacznie poziom homocysteiny we krwi mogą nasilać występowanie zakrzepicy żylnej oraz innych incydentów wieńcowych prowadzących nawet do zgonu. Wiele kobiet wie jak ważne jest to co dostarcza organizmowi i stąd od pewnego czasu można zaobserwować swoistą modę na zdrowy styl życia – spożywanie porcji warzyw, owoców, pełnoziarniste pieczywo, soki warzywne, soki zielone, wszelkiego rodzaju herbaty białe, zielone, czerwone. Niewątpliwie jest to ważne aczkolwiek nie wystarczające. Często, mimo tego że jemy zdrowo to nie jesteśmy w stanie dostarczyć wystarczającej ilości witamin, polifenoli, mikroelementów. Przykładowo, aby dostarczyć odpowiednią ilość kwasu foliowego każdego dnia trzeba byłoby zjeść potężną porcję sałatki. Podobnie z tak potrzebną do rozwoju kości witaminą D – aby ją pozyskać w naturalny sposób nie wystarczy eksponować się co jakiś czas na słońcu, ale robić to odpowiednio długo w konkretnych godzinach, tych samych w których najczęściej jesteśmy w pracy.

Chcąc dostarczyć organizmowi substancje w odpowiednich do dziennego zapotrzebowania stężeniach możemy wesprzeć się suplementami diety. Suplementy diety, to nic innego jak produkt złożony z substancji odżywczych, którego zadaniem jest uzupełnienie normalnej żywności. Jest to skoncentrowane źródło witamin, minerałów lub innych substancji. Najczęściej występuje on w formie umożliwiającej dawkowanie – w tabletkach, kapsułkach, proszku czy płynie. W ostatnich latach na półkach w drogeriach czy aptekach można spotkać przeróżne rodzaje suplementów. Ich producenci obiecują, że po ich zażyciu z pewnością poprawi się nie tylko nasze zdrowie ale także wygląd i satysfakcja z życia. Któż by się nie skusił na takie obietnice – wiele kobiet wiedzione nimi kupuje kolejne tabletki czy kapsułki, które mają zdziałać cuda w ich organizmie. Niestety często mimo długiego zażywania środków nie widać rezultatów. Pytanie jakie wówczas powinna postawić sobie każda z nas brzmi – czego tak naprawdę potrzebuje i czy dany produkt mi to dostarcza.

Oleuropeina – polifenol pochodzący z Oliwki Europejskiej

Dla ochrony serca i naczyń krwionośnych ważne jest dostarczenie polifenoli takich jak oleuropeina, która przyczynia się do ochrony lipidów we krwi przed uszkodzeniami oksydacyjnymi. Uszkodzone lipidy mogą powodować kumulację płytek krwi i zatykanie naczyń krwionośnych doprowadzając do groźnego dla życia zatoru. O oleuropeinie powinny przede wszystkim pamiętać kobiety, które stosują antykoncepcję hormonalną, hormonalną terapię zastępczą (HTZ) lub mają rodzinne skłonności do chorób sercowo – naczyniowych. 

Cholina – dla zdrowia wątroby

Kolejnym ważnym składnikiem jest cholina, która odpowiada za transport lipidów, wspomaganie procesów regeneracyjnych wątroby oraz regulację homocysteiny. Niedobór choliny może prowadzić do miażdżycy, stłuszczenia wątroby a w konsekwencji do jej marskości oraz do zaburzeń neurologicznych.

Cynk – dla zdrowia i urody

Za utrzymanie prawidłowego metabolizmu kwasów tłuszczowych i węglowodanów odpowiedzialny jest cynk. Stymuluje on także układ odpornościowy oraz chroni komórki przed stresem oksydacyjnym, który przyczynia się do niekorzystnych zmian w układzie sercowo – naczyniowym. Powszechnie znany jest dobroczynny wpływ cynku na wygląd skóry, włosów oraz paznokci. Dobowa podaż tego składnika dla kobiet wynosi 10 mg a znajdziesz go np. w ostrygach, kiełkach pszenicy, ziarnach sezamu, wątrobie cielęcej, nasionach dyni czy arbuzie.

Witaminy z grupy B

Na liście niezbędnych do dobrego zdrowia substancji jest także witamina B6. Jej bogatym źródłem jest np. kasza gryczana, mięso, wędlina, a także takie warzywa jak ziemniaki czy papryka czerwona. Niedobór witaminy B6 może prowadzić do rozwoju miażdżycy, a także do łojotokowego zapalenia skóry twarzy i ciała. 

Witamina D – czy tylko dla silnych kości

W ostatnich latach coraz częściej podkreśla się wagę witaminy D. Dotychczas łączono ją głównie z dobrym wpływem na kości, jednak na tym jej rola się nie kończy. Deficyt witaminy D może spowodować wiele chorób: choroby sercowo – naczyniowe, nadciśnienie tętnicze, nowotwory, cukrzyca, choroby metaboliczne, choroby autoimmunologiczne, neurologiczne, psychiatryczne. Głównym źródłem witaminy D jest słońce – jednak w naszej szerokości geograficznej nie ma go w takiej ilości, która pozwalałaby uzyskać 800 IU czyli minimum dobowego zapotrzebowania na nią. 

Selen – dla zdrowia tarczycy

Ostatnim na liście ważnych składników aczkolwiek nie mniej ważnym jest selen. Jest on niezwykle ważny dla funkcjonowania tarczycy, razem z cynkiem pomaga również zachować zdrowy wygląd włosów i paznokci, dodatkowo cynk korzystnie wpływa na wygląd skóry. 

Ta spora lista substancji to kompleksowa ochrona zdrowia kobiety. Można spróbować dostarczyć ich w naturalnych postaciach bilansując codzienne posiłki, najlepiej z pomocą dietetyka. Można też poszukać suplementu diety, który dostarczy ww. składników w odpowiednich dawkach zgodnych z codziennym zapotrzebowaniem. Takim preparatem jest dostępny od niedawna w naszych aptekach suplement diety Harmonella®, która może być przyjmowana przez cały rok. Zawarte w niej składniki uzupełniają niedobory diety, dbają o serce, wątrobę, skórę, włosy, zęby i paznokcie, przywracają energię i wspomagają odchudzanie, wpływają pozytywnie na samoocenę. Harmonella® została skomponowana na podstawie wyników badan epidemiologicznych dotyczących stanu odżywania Polaków. 

HRM141004-mockup-face.jpg

Materiał partnera Ceneo.pl


Dodał(a): Wiktoria Nowak , Niedziela 02.10.2016 (aktualizacja: 2016-10-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×