Dni Konsultacji Stomatologicznych

W dniach 19 – 21 sierpnia 2011 r. w Galerii Handlowej Złote Tarasy w Warszawie odbędą się bezpłatne konsultacje stomatologiczne w ramach I edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Dni Konsultacji Stomatologicznych".

Dni Konsultacji Stomatologicznych

Akcja jest pierwszą i jedyną tego typu inicjatywą, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. Organizatorem akcji są marki Sensodyne, Parodontax oraz Corega.

Z przeprowadzonego przez Pentor Research International badania  wynika, że aż 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami. Najczęstsze dolegliwości, na które skarżą się Polacy to podrażnienie, którego doświadcza 17% dorosłych osób, krwawienie przy szczotkowaniu - 16% oraz stany zapalne - 12% osób.

Jednocześnie, co trzeci Polak cierpi na wrażliwość zębów (aż 35%). Ponad połowa pacjentów akceptuje jednak codzienny ból zębów wywołany nadwrażliwością zębiny i nie zgłasza się z tym problemem do lekarza dentysty. Wrażliwość zębów powoduje ogromny dyskomfort i obniża jakość życia, a niedostateczna lub niewłaściwa pielęgnacja może stać się przyczyną rozwoju chorób przyzębia czy próchnicy.

Powszechne są także problemy Polaków używających protez zębowych. Takich osób jest w Polsce
aż 8,2 mln, przy czym protezę zębową nosi aż 69% osób powyżej 60 roku życia. Doświadczają one uciążliwych i krępujących dolegliwości, takich jak przedostawanie się cząstek pokarmu pod protezę, na które skarży się 76% używających protez zębowych, czy wiążąca się z tym konieczność wypłukiwania protezy wielokrotnie podczas dnia – 68%. Wśród innych problemów Polacy wymieniają, m.in.: podrażnienia i uwieranie w trakcie noszenia protezy, konieczność unikania niektórych pokarmów czy obawa przed wypadaniem protezy.

"Dni Konsultacji Stomatologicznych" to pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób i kompleksowej higieny jamy ustnej. Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Prezydent, prof. dr hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji. Tworzą ją autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem akcji są marki Sensodyne, Parodontax oraz Corega.

"Jak wykazują badania, a także codzienna praktyka lekarzy stomatologów, Polacy nadal niedostatecznie dbają o higienę jamy ustnej. Inicjatywa którą podejmujemy ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat specyfiki wszystkich problemów związanych z wrażliwością i chorobami dziąseł. Chcemy wskazać skuteczne sposoby leczenia tych dolegliwości, przede wszystkim jednak uzmysłowić, że nie należy ignorować pierwszych, niepokojących objawów" – mówi prof. dr hab. Marek Ziętek, Honorowy Prezydent PTS, członek Rady Ekspertów kampanii.

W dniach 19 - 21 sierpnia 2011 r. w Galerii Handlowej Złote Tarasy, przy ul. Złotej 59, z bezpłatnych konsultacji skorzystają mieszkańcy Warszawy. Badania przeprowadzane będą w  piątek, w godzinach 12:00 – 20:00, w sobotę między 11:00 – 20:00 oraz w niedzielę w godzinach 11:00 – 18:00.

Źródło: Mat. prasowe

Przeczytaj również:

Ziarno do ziarnka

Niebezpieczne związki

Płeć serca



Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Czwartek 18.08.2011 (aktualizacja: 2011-08-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
kobieta
Ciekawe to.
Dodano: 2011-08-19 15:45:02 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×