5 skutków przestawiania się na czas letni

Oto pięć potencjalnych skutków przestawiania się na czas letni.

iStock-454324495.jpg

Z radością ogłaszamy, że już dziś w nocy przestawimy zegarki o godzinę do przodu i wkroczymy w fazę czasu letniego. To ekscytujące, ponieważ oznacza to dodatkowe godziny światła dziennego. Niestety to także utrata godziny snu, która może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie.

Poczucie przeciążenia

To niesamowite, jak zgubienie jednej godziny snu, może mieć tak ogromny wpływ na Twoje ogólne samopoczucie. Bóle i zawroty głowy są czymś normalnym, kiedy ma się braki w śnie. Najlepszym sposobem, aby ich uniknąć, jest stworzenie harmonogramu snu, kilka dni przed wejściem w czas letni. Wchodź do łóżka godzinę wcześniej oraz wstawaj godzinę wcześniej. Unikaj drzemek. Nie będziesz mogła zasnąć w nocy.

Trening

Utrata godziny snu może odbić się również na Twojej aktywności fizycznej. Podczas przechodzenia w czas letni wiele treningów jest pomijanych ze względu na braki w śnie. Organizm nie ma wystarczająco dużo energii, aby podołać czemuś więcej niż obowiązki. Niestety, może spowodować to efekt domina, ponieważ brak regularnych ćwiczeń wpływa negatywnie na nastrój oraz jest najłatwiejszą ścieżką do niezdrowych nawyków. Jeśli jesteś zbyt zmęczona lub masz za mało czasu na ćwiczenia, zrób krótszy i mniej intensywny trening.

Wypadki

Zmęczenie, obciążony organizm i ogólna zrzędliwość są potencjalnymi prowodyrami wypadków drogowych i małych błędów, takich jak niewyłączenie żelazka. Kilka dni po zmianie czasu staraj się stworzyć wokół siebie bezpieczną aurę.

Przeciążenie kofeiną

Aby zrekompensować sobie brak snu, możesz ulec pokusie sięgnięcia po dodatkową filiżankę kawy. W rzeczywistości dodatkowa dawka kofeiny może sprawić, że poczujesz się bardziej roztrzęsiona i niespokojna. Specjaliści wspominają również o problemach trawiennych oraz problemach z zaśnięciem. Pamiętaj, aby w tych dniach ostatnią kawę wypić przed południem.

Ryzyko udaru

Badania wykazały, że w rzadkich przypadkach zaburzenia rytmu okołodobowego  może wystąpić zwiększone ryzyko udaru niedokrwiennego, który blokuje przepływ krwi do mózgu. Nie skąp sobie snu i staraj się utrzymać w regularnym cyklu.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Sobota 25.03.2017 (aktualizacja: 2017-03-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×