Witaminy z warzyw i owoców

Każdy wie, że najlepszym źródłem witamin są warzywa i owoce. Najlepiej jeść warzywa i owoce ekologiczne, ale te z supermarketu na pewno nie zaszkodzą.

Jednak obróbka warzyw i owoców podczas przygotowywania posiłków pozbawia ich części witamin. Niektóre witaminy rozpuszczają się w wodzie, a inne w tłuszczach. Gotując ziemniaki może wyparować z nich razem z wodą wiele składników. Lepiej jest jeśli chodzi o witaminy w owocach, bo owoce jemy najczęściej na surowo. Dzięki temu nic nam nie ucieka, ale jeśli można warto jeść owoce ze skórką np. jabłka. Wtedy dostarczamy więcej składników do organizmu. Warto jeść także warzywa mniej popularne. Wiele składników zawiera dynia witaminy. Dynię można przyrządzić na różne sposoby. Można zrobić dynię w occie jako dodatek do obiadów, zupę dyniową ze zmiksowanymi kawałkami dyni na gęsty krem. Warto próbować też innych przepisów jak dynia pieczona czy gotowana. Warto eksperymentować z przyrządzaniem warzyw na parze, bo jest to również bardzo zdrowe.
Dodał(a): MK , Poniedziałek 02.05.2011 (aktualizacja: 2011-05-01)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×