Domowe sposoby na zakwasy

Kilka porad, jak poradzić sobie z dokuczliwym bólem po intensywnym treningu.

domowe-sposoby-na-zakwasy.jpgJeśli nowy dzień witasz z grymasem na twarzy, bo ciężko jest Ci się wyprostować, stanąć na nogi i jeszcze poruszać, a jest to wszystko wynikiem intensywnego treningu, jaki zaserwowałaś sobie dzień wcześniej, to nie odwołuj wszystkich zaplanowanych spraw na ten dzień, tylko weź się w garść i zacznij działać. Istnieje kilka sprawdzonych domowych sposobów na zakwasy, które powinny przynieść Ci ulgę i sprawić, by każdy większy czy mniejszy wysiłek fizyczny nie był już tak dokuczliwy. 

 Zobacz też: Kiedy lepiej ćwiczyć - rano czy wieczorem?

Domowe sposoby na zakwasy, gdy te już się pojawią:

  • KOSTKI LODU: Chociaż okładanie się lodem to czynność, którą niechętnie chciałabyś robić zimą, gdy mróz za oknem, to jednak ta metoda naprawdę pomaga. Może warto się "przełamać"? Włóż kostki lodu do plastikowej torby i masuj nimi obolałe miejsca. To powinno przynieść ulgę. 

  • OLEJEK MIĘTOWY LUB LAWENDOWY: Możesz kupić go w aptece, oczywiście bez recepty. Wmasuj kilka kropelek olejku najpierw w swoje czyste dłonie a następnie w obolałe miejsca na ciele, możesz użyć też masażera i wykonać sobie masaż. Chwila relaksu gwarantowana. 

  • GORĄCY OKŁAD: Jeśli zamiast kostek lodu wolisz ciepełko, możesz zrobić sobie okład z termoforu wypełnionego ciepłą (ale nie wrzącą wodą). Najlepiej zawiń go dodatkowo w ręcznik czy ścierkę, by uniknąć poparzenia skóry. Przykładaj w bolące miejsca.

Zobacz też: Jak schudnąć z bioder?

Domowe sposoby, żeby uniknąć zakwasów:

  • ROZGRZEWKA: pamiętaj o niej przed i po treningu. 

  • SOK WIŚNIOWY: wiśnie są źródłem związków o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwutleniającym, dlatego wypicie szklanki soku z tych owoców przed treningiem może zmiejszyć zakwasy. 

Zobacz też: Kiedy jest najlepszy czas na dziecko?


    Źródło: MilionKobiet.pl
    Foto: Thinkstock


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Piątek 08.01.2016 (aktualizacja: 2016-01-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
polecam wziąć gorącą kąpiel w wannie z dodatkiem olejku pichtowego (można kupić w aptece np. z firmy oleofarm). Taka kąpiel odpręża i rozluźnia mięśnie.
Dodano: 2016-02-27 16:33:29 Zgłoś nadużycie
milioMarianna
Myślę, że złotą radą jest tu przeprowadzenie dobrej rozgrzewki przed ćwiczeniami, a następnie rozciągania po ćwiczeniach. Pamiętajmy także by nie przetrenowywać się na samym początku. Ćwiczmy w miarę swoich możliwości. Gdy dołączamy na zajęciach do grupy, ćwiczmy w swoim tempie. Z czasem będziemy nadążać. Ważne byśmy wykonywali ćwiczenia dobrze, a nie po łebkach bo wtedy nie przyniosą takich efektów jakie oczekujemy. Zakwasy powstają po przetrenowaniu, musimy znać swoje granice i wiedzieć kiedy powiedzieć dość.
Dodano: 2016-01-11 12:33:47 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×
  • Jak szybko pozbyć się opryszczki?

    Domowe sposoby na opryszczkę

    Jesteś jedną z tych kobiet, które raz na jakiś czas muszą zmagać się z opryszczką wargową? Ten wstydliwy problem, który psuje nasze dobre samopoczucie, można w łatwy sposób wyleczyć… czytaj więcej

  • Szminka zrobiona w domu? Czemu nie!

    Domowe sposoby na kosmetyki

    Ile razy nie zdążyłaś uzupełnić swoich kosmetyków o ulubione produkty? Ile razy spowodowało to, że wyszłaś z domu bez makijażu, czując się niepewnie? Mamy dobrą wiadomość. Podczas… czytaj więcej