Energia potrzebna od zaraz

Co się dzieje? Rano nie możesz wstać, wkurzasz się o byle co, nic Ci się nie chce.. Zmęczony zimą organizm potrzebuje innej diety. To najlepsza recepta na sezonowe przesilenie.

dziewczyna


Przez ostatnie miesiące słońca miałaś jak na lekarstwo. Nic więc dziwnego, że chętniej niż po warzywa i owoce sięgałaś po słodycze. To przecież błyskawiczne poprawiacze nastroju. Jednak pozytywnie działają tylko na krótką metę. Dostarczają wyłącznie wielu kalorii. Po słodyczach nie miałaś już ochoty na nic innego i przez to zaczęło ci brakować składników odżywczych,niezbędnych do funkcjonowania na pełnych obrotach. Po jakie produkty powinnaś sięgać częściej i jak wprowadzić je do jadłospisu?
1 Ze słodyczy tylko gorzka czekolada (do poprawy nastroju wystarczą 2-3 kostki dziennie). Zawiera naturalne antydepresanty oraz niewielkie dawki kofeiny i teobrominy, pobudzające do działania.
2 Jak najwięcej natki i kiełków (to bomba z witaminą C). Ułatwią wchłanianie żelaza i poprawią jakość hemoglobiny, odpowiedzialnej za transport składników odżywczych w organizmie.
3 Kiszonki do kanapek i sałatek. W ogórkach i kapuście kiszonej jest kwas mlekowy, który pomoże odbudować w jelitach pożyteczną florę bakteryjną, zniszczoną przez nadmiar słodyczy.
4 Mrożone warzywa i owoce zamiast "pędzonych" świeżych. Nie utraciły witamin i minerałów oraz nie są drogie.


Wzmacniający jadłospis na 3 dni

Śniadanie: jogurt z płatkami, jajko na miękko i grzanka (400 kcal) Wymieszaj kubek jogurtu naturalnego (150 g), 4 łyżki płatków owsianych, ½ grejpfruta, 2 pokrojone suszone morele i łyżkę suszonych żurawin.
Zjedz z grzanką z kiełkami i jajkiem na miękko

Obiad: zapiekanka (450 kcal) Ugotuj ½ szklanki makaronu kolanka. Zblanszuj ½ opakowania mrożonych liści szpinaku. W natłuszczonym naczyniu żaroodpornym ułóż warstwami makaron, szpinak i pokrojonego w paski świeżego łososia (50 g). Zapiekaj 10 minut (180 st. C), potem polej roztrze-panym jajkiem wymieszanym z łyżką żółtego sera. Piecz jeszcze ok. 7 minut.

Kolacja: potrawka (450 kcal). Podduś (ok. 7 minut) na oliwie ½ opakowaniamrożonej mieszanki warzywnej (np. z cebulą, papryką, cukinią i pomidorami). Pod koniec dodaj 3 łyżki fasolki z puszki i 100 g pokrojonej wędliny. Przypraw do smaku. Zjedz z pieczywem pełnoziarnistym.

Śniadanie: kanapka na ostro (380 kcal)
Przygotuj 3 połówki chleba pełnoziarnistego. Kawałek matiasa (50 g) pokrój w paski. Pierwszą połówkę chleba posmaruj twarożkiem z kiełkami i natką, ułóż na niej połowę śledzia. Nakryj drugą połówką chleba, posmaruj jak pierwszą, ułóż śledzia. Przykryj ostatnią połówką chleba i zepnij wykałaczką.
Obiad: Gulasz z indyka (450 kcal) Pokrojone mięso indyka (150 g) oprósz mąką i obsmaż na łyżce oleju. Dodaj pokrojoną w talarki cebulę, pomidory z puszki, czosnek i pokrojoną w kostkę świeżą paprykę. Duś ok. 30 minut. Do tego 4 łyżki ugotowanej kaszy gryczanej i surówka z kapusty kiszonej.
Kolacja: omlet z owocami (400 kcal)
Zmiksuj 2 jajka, łyżkę mąki pełnoziarnistej i 2 łyżki mleka. Wylej masę na patelnię natłuszczoną oliwą i usmaż z obu stron. Wyłóż na talerz, posmaruj 2 łyżkami twarożku wanilinowego. Na wierzchu połóż ½ szklanki
rozmrożonych i pokrojonych truskawek.

Śniadanie: kanapka z serem i jajkiem
(400 kcal) 2 kromki pumpernikla posmaruj cienko masłem, obłóż listkami sałaty, plasterkiem sera żółtego i plasterkami jajka na twardo. Posyp kiełkami. Zjedz z kilkoma rzodkiewkami.
Obiad: schab nadziewany jabłkiem
(550 kcal) 300 g mięsa (na 2 porcje) rozetnij wzdłuż i natrzyj majerankiem, solą, pieprzem. Drobno pokrojone jabłko wymieszaj z łyżką suszonych żurawin, dopraw sokiem z cytryn i brązowym cukrem. Włóż do mięsa i zaszyj. Zawiń w folię aluminiową i piecz ok. 40 minut w temp. 180-190 st. C. Zjedz ½ mięsa razem
z 300 g fasolki szparagowej i 2 ziemniakami.
Kolacja: kotlety rybne (400 kcal)Rozmrożony z filet mintaja (400 g) zmiel, przypraw solą i pieprzem. Wymieszaj z jajkiem, przyprawami, posiekaną dymką. Obtocz w bułce tartej z otrębami owsianymi. Kotlety usmaż na oliwie lub upiecz. Zjedz z pieczywem pełnoziarnistym i ogórkiem kiszonym.

Dodał(a): Katarzyna Bęza , Wtorek 13.03.2012 (aktualizacja: 2012-03-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×