Groszek, bób i fasola pomagają w odchudzaniu?

Fasola, czy bób raczej nigdy nie kojarzyły się nikomu ze skutecznym odchudzaniem, a to duży błąd! Najnowsze badania pokazały ciekawe zależności między zrzucaniem wagi, a jedzeniem tych właśnie warzyw.

rośliny strączkowe.jpg

Groszek, bób i fasola pomagają w odchudzaniu?

Oczywiście każdy z nas wie, że aby zrzucić zbędne kilogramy, potrzeba jeść dużo warzyw. Kiedy jednak myślimy o warzywach w diecie, zazwyczaj nasuwa nam się sałata, marchewka, pomidory, czy ogórki. To z nich robi się pyszne zdrowe sałatki, które mają pomóc nam się odchudzić.

Choć oczywiście wiadomo, że nie tylko one pomagają nam zyskać upragnioną sylwetkę, do grona tych, którzy goszczą w menu osoby odchudzającej się raczej rzadko zalicza się fasola, groszek, czy też bób. To nawet zrozumiałe, gdyż zazwyczaj te właśnie warzywa kojarzą nam się raczej z problemami żołądkowymi, a nie odchudzaniem.

Okazuje się jednak, że najnowsze badania przeprowadzone przez Kanadyjskich naukowców pokazują, że osoby, które do swojej codziennej diety włączyły około 160 g, czyli jedną porcję tych roślin strączkowych, czuły się aż o 31 procent bardziej syte, niż osoby z grupy kontrolnej, które nie miały w swojej diecie tych warzyw. 

Fasola, bób, czy groszek dołączone codziennie do menu sprawiają, że mamy znacznie mniejszą ochotę sięgać po przekąski między posiłkami, a to właśnie podjadanie i poczucie głodu, które towarzyszy odchudzającym podczas diety jest najczęstszą przyczyną niepowodzenia w zrzucaniu nadwagi.

rośliny strączkowe.jpg Jedzenie roślin strączkowych pomoże Ci zrzucić nadwagę

Co więcej, te rośliny strączkowe dostarczają do naszego organizmu naprawdę duże ilości wartości odżywczych. Zielony groszek we wszystkich swoich odmianach zawiera między innymi dużo cennego żelaza, a także witaminę E, która nazywana jest "witaminą młodości", co z pewnością przekona wszystkie panie, by włączyć ten produkt do swojego menu.

Bób zwiera witaminę B, która również świetnie działa na nasze komórki, a oprócz tego, pomaga zmniejszyć ilość złego cholesterolu w naszym ciele. Bob posiada także dość duże pokłady witaminy PP, która bardzo dobrze działa na nasz układ krwinośny.

Zobacz też: HERBATY WSPOMAGAJĄCE ODCHUDZANIE 

Fasola szparagowa ma w sobie błonnik, który świetnie wiąże cząsteczki tłuszczu z jedzenia, czego efektem jest mniejsze wchłanianie, co w efekcie pomaga nam pozbyć się zbędnych kilogramów.

Problemy trawienne, które najczęściej kojarzą nam się z tymi własnie roślinami strączkowymi można całkiem łatwo zniwelować, dzięki dodaniu do potraw odpowiednich przypraw takich jak imbir, kmin, czy koper włoski.  Warto zatem włączyć te składniki do swojej diety, jeśli chcemy się skutecznie odchudzić.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Czwartek 15.01.2015 (aktualizacja: 2015-01-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Anonim
W mojej diecie jest miejsce dla fasoli, bobu itp, nawet robie muffinki z fasola, w odpowiednich przepisach sa dietetyczne, wiadomo, ze nie okraszone boczkiem ;-) ogolnietrzeba zdrowo sie odzywiac, pic duzo wody, sporo sie ruszac i bedzie dobrze, ja juz sporo schudlam, ale wspomagalam sie tez suplementem be slim 3
Dodano: 2016-01-11 23:40:47 Zgłoś nadużycie
Anonim
zdecydowalam sie zapisac na silownie i chodze od 2 tygodni 3 razy w tygodniu :D jestem z siebie dumna, wspomagam tez metabolizm naturalnym suplementem be slim 3 ktory ma w pelni naturalny sklad
Dodano: 2016-01-10 10:21:31 Zgłoś nadużycie
Anonim
nie pomagają, wręcz przeciwnie- powodują tycie. Są przeładowane kaloriami głównie z węglowodanów, nie sycą w ogóle w zalecanej porcji (50g suchych nasion), trzeba by zjeść 3x tyle, żeby cokolwiek poczuć. 100g strączków to od 350 -400 kcal a taka porcja nie syci jak 100g mięsa (od 90-150 kcal średnio jeśli mówimy o chudym mięsie).
Dla mnie strączki to porażka.
Dodano: 2015-04-10 12:08:40 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×