Gub kalorie na spinningu

Masz dosyć skomplikowanych układów choreograficznych? Koordynacja pracy rąk i nóg podczas zajęć fitness sprawia Ci trudność? Szukasz czegoś prostego, ale jednocześnie intensywnego i pomagającego szybko spalić zbędny tłuszcz? Jeśli tak, to spinnig jest idealną formą treningu dla Ciebie.

trening spinningu

Spinning to forma ruchu polegająca na jeździe na rowerach stacjonarnych w grupach. Ta odmiana indoor cycling staje się coraz popularniejsza przede wszystkim dlatego, że podczas pojedynczych można spalić prawie tysiąc kalorii. Spinning powstał z inicjatywy amerykańskiego kolarza Jonathana Goldberga, w branży lepiej znanego jako Johnny G. Początkowo był stosowany jako forma treningu dla sportowców, którzy w ten sposób przygotowywali się do sezonu. Właśnie dlatego rowery do spinningu różnią się od innych stacjonarnych, są bowiem wzorowane na sprzęcie kolarskim.

Jazda na rowerze nie obciąża stawów. Z tego powodu spinning może być idealnym rozwiązaniem nawet dla osób zmagających się z dużą nadwagą. Ale nie tylko – nie ma ograniczeń wiekowych jeśli chodzi o uczestników. To doskonała forma ruchu zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Kolejnym plusem treningu jest jego prostota – nie wymaga on nauki skomplikowanych układów choreograficznych, wystarczy tylko pedałować w rytm muzyki. Spinning na dobre zagościł w grafikach fitness klubów. Część z nich oferuje różne poziomy zaawansowania.

Jak każdy trening, tak i spinning zaczyna się od rozgrzewki a kończy rozciąganiem. Część właściwa prowadzona jest pod dyktando instruktora. To on narzuca tempo jazdy, obciążenie czy pozycję. Ponadto okrzykami dopinguje do wysiłku. Podczas zajęć uczestnicy pokonują symulacyjne trasy podobne do tych plenerowych. Ich szczegółowy przebieg prezentowany jest zwykle podczas rozgrzewki. Intensywność treningu powinna być nadzorowana przy pomocy monitorów pracy serca.

W spinningu wyróżnia się kilka rodzajów treningu. Endurance to zajęcia o małej lub średniej intensywności. To doskonała opcja dla początkujących przede wszystkim ze względu na sporą ilość tras na płaskim terenie. Poza tym wzmacniają wytrzymałość organizmu, w ten sposób przygotowując go do bardziej wymagających form spinningu.  Zajęcia typu strength charakteryzują się sporą liczbą tras w terenie górzystym, przeznaczone są dla bardziej zaawansowanych uczestników. Doświadczeni spinningowcy mogą bez obaw uczęszczać na interwały. Specyfika tego treningu polega na przeplataniu się odcinków o wysokiej intensywności z odcinakami o niższej częstotliwości.

Bardzo istotnym elementem spinningu jest właściwe dobranie pozycji – można jechać na siedząco lub stojąco. Tą łatwiejszą opcją jest oczywiście siedząca. Jednak w obu przypadkach należy odpowiednio ustawić siodełko, żeby zminimalizować ryzyko kontuzji. Siodełko należy ustawić tak, by kolana mieć lekko ugięte przy najniższym położeniu pedałów. W przypadku osób początkujących kierownica nie powinna być ustawiona zbyt nisko – to sprawia, że szybciej się męczymy. Warto pojawić się chwilę wcześniej przed pierwszym treningiem – wtedy instruktor będzie mógł zademonstrować jak poprawnie ustawić rower.

Pierwsze zajęcia mogą być szokiem dla osób, które dawno nie uprawiały sportu. Spinning to zajęcia intensywne, wymagające wysiłku od początku do końca. Ciężko podczas nich pozwolić sobie na chwilę wytchnienia i mniej przykładać się do ćwiczeń. Dzięki temu skutecznie pomagają walczyć ze zbędnymi kilogramami. Jeśli zdecydujesz się na tego typu aktywność, zabierz ze sobą bidon z wodą lub izotonikiem oraz ręcznik. Warto także zainwestować w odpowiedni strój. Specjalne spodenki, tzw. kolarki, dzięki wszytej wkładce zapobiegają otarciom i odparzeniom. Ponieważ podczas treningu pot z uczestników leje się strumieniami, nie można zapominać o rękawiczkach. Ręce nie będą wtedy ześlizgiwać się z kierownicy.

Spinning doskonale wpływa na poprawę kondycji, a także zwiększa wytrzymałość organizmu. Zwiększa się wydolność układu oddechowego i krążenia. To świetne przygotowanie nie tylko przed krótkim wypadem na narty, ale również przed sezonem letnim. Poza tym intensywny trening na rowerze korzystnie wpływa na wygląd nóg. Pośladki, uda i łydki stają się bardziej jędrne. Ale nie tylko – poprawia się kondycja skóry, zmniejszają się rozstępy a walka z cellulitem zaczyna w końcu przynosić pożądane efekty. Spinning to także doskonały sposób na walkę ze stresem. Wyprodukowane podczas treningu endorfiny sprawią, że inaczej spojrzymy na otaczającą nas rzeczywistość i problemy, z którymi musimy się zmierzyć.

Tekst: Ela Kowalska

Źródło: MilionKobiet.pl

Przeczytaj również:

Trening z głową

Joga na zdrowie

Fitness - kod


Dodał(a): Oliwia Siwińska , Poniedziałek 05.03.2012 (aktualizacja: 2012-03-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
irenka1
co to za slowo "GUB"????????????????????
nie ma takiego tworu, oko mnie boli gdy na to patrze -sorry
szukalam w slowniku i takie cos znalazlam:
slowo "gub -dopuszczalne w grach"
Dodano: 2012-05-31 15:57:15 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×