Idź po zdrowie

Keep walking to znane hasło producenta popularnego alkoholu. My jednak ideę chodzenia rozumiemy dosłownie i zachęcamy do bliższego zapoznania się z nordic walking, sportem, który zgodnie ze stereotypami jest zarezerwowany dla osób starszych.

nordic walking.jpg

Nordic walking polega na maszerowaniu ze specjalnie dobranymi kijami, dzięki temu jest on zdecydowanie bardziej skuteczny niż zwykły spacer. Przede wszystkim dlatego, że zmusza do pracy zdecydowanie więcej mięśni niż tradycyjna przechadzka. Niektórzy eksperci szacują, że w trakcie tej formy ruchu używane jest aż 90% mięśni.
Regularne spacery z kijami będą mieć pozytywny wpływ m.in. na ramiona, którae staną się bardziej jędrne i mocniejsze. Ale to nie wszystko. Ten rodzaj wysiłku angażuje do pracy również m.in. mięśnie nóg. Poprawia się również nasza wydolność. Nordic walking pozytywnie wpływa również na układ krążenia.

Ojczyzną nordic walkingu jest Finlandia. Pierwsze wzmianki o tej formie aktywności pochodzą z początku XX wieku, a konkretnie z lat 20. Początkowo nordic walking był uważany za jedną z form treningu dla narciarzy biegowych.
Nordic walking mogą uprawiać praktycznie wszyscy niezależnie od wieku, czy stanu zdrowia. Odpowiednio dobrane kije sprawiają, że stawy nie są tak bardzo obciążone jak przy tradycyjnej formie marszu. Ponadto kije przejmują część nacisku, który w normalnych warunkach atakuje między innymi kolana, biodra czy plecy. Właśnie z tego powodu ta forma ruchu jest polecana osobom starszym, otyłym lub po operacjach. To także idealny sposób treningu dla tych, którzy nie uprawiali sportu od dłuższego czasu.

Następnym aspektem przemawiającym na korzyść nordic walking jest większe niż podczas tradycyjnego marszu spalanie kalorii. W czasie 60 – minutowego spaceru można zgubić nawet 400 kcal. Jego kolejną zaletą jest prostota – cała "filozofia" polega na tym, aby nauczyć się poprawnie maszerować. A to zadanie nie jest czasochłonne. Należy przestrzegać następującej zasady: prawy kij dotyka ziemi, w tym samym czasie co lewa pięta i odwrotnie. W trakcie marszu trzeba mieć wyprostowane plecy i wciągnięty brzuch. Taki sposób chodzenia korzystnie wpływa na naszą postawę. Kroki muszą być dłuższe niż podczas tradycyjnego spaceru, co pozwala m.in. bardziej skutecznie rozciągać pachwiny.


Dodał(a): Agnieszka Yilmaz , Środa 25.04.2012 (aktualizacja: 2012-04-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
ewcikmarchewcik
fajny sport, zawsze wydawało mi się, że dla starszych, ale stał się bardzo popularny, muszę namówić mamę :-) mama nie może szaleć, bo musi dbać o stawy, ale fakt spacerowanie jej tylko pomoże je rozruszać, a jest otyła, musi brać też kolagen na stawy (normaflex ), żeby zabezpieczać i żeby chrząstka stawowa się odbudowywała, spacery będą idealne, zwłaszcza, że ma park pod nosem :-)
Dodano: 2013-06-06 11:53:04 Zgłoś nadużycie
benner
Kiedyś chodziłam czasem a gdy spojrzałam na wagę to chodzę regularnie a w zimie narty biegowe. Waga wróciła do normy i czuję się super. Ostatnio zainwestowałam w dobre kijki do nordic walking - polecam zaprzyjaźniony sklep http://www.nartybiegowe.biz.pl
Dodano: 2012-05-23 18:10:47 Zgłoś nadużycie
olinkaa24
czasem tak spaceruje
Dodano: 2012-04-25 19:59:54 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×