Ile kalorii jeść, by schudnąć i uniknąć efektu jo-jo?

Co chwilę próbujesz nowych diet, ale za każdym razem pojawia się znienawidzony efekt jojo? Oto rozwiązanie!

efekt jojo.jpg

Ile kalorii jeść, by schudnąć i uniknąć efektu jo-jo?

Efekt jojo to coś, z czym nikt, kto podejmuje wysiłek odchudzania, nie chce mieć do czynienia. Powrót wagi i to z nadmiarem sprawia, że wszystkie nasze poprzednie wysiłki idą na marne. Co zrobić jednak, by do tego nie dopuścić?

Aby uniknąć efektu jojo należy chudną z głową i uzbroić się w cierpliwość. To właśnie chęć szybkich efektów bardzo często sprawia, że chudniemy nie tak, jak powinniśmy, a konsekwencją tego jest powrót do starej wagi.

Zobacz też: SKUTECZNE ODCHUDZANIE - W KTÓRY DZIEŃ TYGODNIA POWINNIŚMY SIĘ WAŻYĆ?

Jeśli chcemy wyznaczyć sobie odpowiednią dawkę kalorii, która zapewni nam zdrowe odchudzanie, koniecznie musimy wyliczyć za pomocą kalkulatorów internetowych liczbę PPM, czyli Podstawowej Przemiany Materii. To liczba kalorii jaką nasz organizm musi otrzymać, by funkcjonować normalnie, a przy tym nie magazynować tłuszczu, tylko swobodnie go spalać.

Jak policzyć PPM?

Oto wzór, który pomoże wam wyliczyć Podstawową Przemianę Materii:

PPM = 665,09 + (9,56 x waga w kilogramach) + (1,85 x wzrost w centymetrach) -(4,67 x wiek)

 

Ważne jest także policzenie CPM, czyli Całkowitej Przemiany Materii - ta liczba jest podstawą do obliczenia tego ile kalorii każdy z nas powinien jeść, by zdrowo schudnąć.

Jak policzyć CPM?

CPM = PPM x współczynnik aktywności fizycznej*

Aby zapewnić sobie zdrowe odchudzanie najlepiej na początku od CPM odjąć około 500 kcal (20% dziennego zapotrzebowania). Jeśli do razu utniemy naszemu organizmowi znacznie więcej kalorii, przejdzie on w tryb "oszczędzania" i zacznie magazynować i spalać nie tłuszcz, a nasze ciało, co niestety szybko obróci się przeciw nam w postaci efektu jojo i oddala nas od szczupłej sylwetki.

Zobacz też: KIEDY TRENOWAĆ, GDY CHCEMY SCHUDNĄĆ? OTO NAJLEPSZA PORA NA ODCHUDZAJĄCY TRENING 

Stopniowe zmniejszanie dawki kalorii (nie schodząc przy tym poniżej PPM) to tak naprawdę jedyny skuteczny sposób na to, by schudnąć zdrowo, rozsądnie i na dłuższy czas, nie martwiąc się o znienawidzony efekt jojo. 

Specjaliści twierdzą, że aby tkanka tłuszczowa była spalana, a przy tym energia nie była magazynowana i zamieniana w tłuszcz, należy chudnąć od 0,5 do 1 kg tygodniowo.  

*
- 1,2 - 1,3 --> dla pacjenta chorego leżącego w łóżku

- 1,4--> dla niskiej aktywności fizycznej

- 1,6 -->dla umiarkowanej aktywności fizycznej 

- 1,75--> aktywny tryb życia

- 2--> bardzo aktywny tryb życia

- 2,2-2,4--> wyczynowe uprawianie sportu

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Thinkstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Poniedziałek 14.12.2015 (aktualizacja: 2015-12-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
____________________________________________________________________________________
ZDECYDOWANIE POLECAM I WSKAZUJĘ, NA NAUKOWĄ WIEDZĘ BIOLOGICZNĄ, ROZSĄDEK ORAZ UMIAR:
Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych toksyn, energetyczne węglowodany wyłącznie tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

POKARMY O WŁAŚCIWYM DOBORZE BIAŁEK, ORAZ CO NIEZMIERNIE ISTOTNE:
Nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU WSZELKICH CHORÓB / OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. Skuteczne i warto. Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

____________________________________________________________________________________
Dodano: 2016-01-06 15:05:50 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×